Ik zit aan het volgende te denken.
1 school angel blue diamonds 5 stuks
1 school red devil pigeons 5 stuks
1 school F2 nakweek wild vang 5 stuks
2 volwassen Red turquase
4 volwassen Heckels.
Dit als discus bestand.
Bijvissen.
100 vuur tetra's
20 corydoras aneus
20 corydoras sterbai
2 amazone roggen disk size max 25 cm
1 arowana
5 maanvissen 3 vr en 2 mannen red shoulder of gold shoulder wildvang.
Grt Rob
Vis bestand in mijn discusbak
Re: Vis bestand in mijn discusbak
Misschien wat domme vragen/opmerkingen
Kruisen die discussen niet met elkaar?
Die arowana dat moet een geintje zijn zeker
die wordt me groot ook. En hij eet andere vissen.
Kruisen die discussen niet met elkaar?
Die arowana dat moet een geintje zijn zeker
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Geen domme vraag hoor, die kans zit er in zal alleen weinig mee gebeuren in een gezelsschapbak.
Ja die arowana, hij is wel zo lelijk dat hij mooi is van lelijkheid en ik ben ergens wel gecharmeerd van deze vis. Het enigste waar ik bang voor ben zijn de vuurtetra's die worden niet zo heel groot de rest zal hij wel met rust laten.
Ik heb de arowana al eerder in een showbak met discussen zien zitten dus dat moet geen probleem zijn.
Grt Rob
Ja die arowana, hij is wel zo lelijk dat hij mooi is van lelijkheid en ik ben ergens wel gecharmeerd van deze vis. Het enigste waar ik bang voor ben zijn de vuurtetra's die worden niet zo heel groot de rest zal hij wel met rust laten.
Ik heb de arowana al eerder in een showbak met discussen zien zitten dus dat moet geen probleem zijn.
Grt Rob
een arowana en vuurtetra's gaan absoluut niet samen, sommige mensen voeren vissen die groter zijn dan de vuurtetra aan de arowana.
Flink visbestand, maar goed, het is ook niet voor een klein bakkie natuurlijk
Ik vind het persoonlijk mooier om van een scholenvis één grote school van één soort in een bak te zien, in plaats van enkele schooltjes van meer soorten. Maar goed, ik hoef er niet naar te kijken 
Ze zullen als het goed is vooral van het oppervlak eten - ze zijn er niet op gebouwd om prooien te pakken die lager in het water zwemmen dan zijzelf, maar ik weet verder ook niets van Arowana's, behalve dat ik het machtige dieren vind. Maar kleine visjes zijn denk ik inderdaad niet veilig. Arowana's worden overigens een meter lang en nog groter... ze zijn erg wendbaar, maar hij moet toch een beetje zijn baantjes kunnen trekken, hoe diep wordt je bak? Je kan ook een roggensoort overwegen, dat zie je ook wel bij Discussen, maar ook dan zit je met de diepte van je bak.BazZi3 schreef:sommige mensen voeren vissen die groter zijn dan de vuurtetra aan de arowana.
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
@Serge,
de bak is 125 diep, denk wel diep genoeg
Grt Rob
de bak is 125 diep, denk wel diep genoeg
Grt Rob
Oh, ja, dat lijkt me wel 
Er zijn trouwens ook wat kleinere soorten, tot 70 cm, en de mannen blijven sowieso wat kleiner
Er zijn trouwens ook wat kleinere soorten, tot 70 cm, en de mannen blijven sowieso wat kleiner
Arowana is een machtig mooi beest maar in een bak is het meestal dierenbeulig ze moeten kunnen springen lekker krekels uit de takken van een paldurium happen ofzo. Ik heb ze ooit in een Dierentuin dat zien doen en was gelijk verkocht maar met de gedachte in het achterhoofd van niet thuis houden.
Nu zie ik tegenwoordig overal arowana's iemand die ik ken heeft er 1 van 70cm in een bak van 300x80x80cm met bijvis maar ik vind het zelf niet echt mooi staan zo'n beest er in het beest heeft het wel naar zijn zin hoor. Maar het staat niet naar mijn mening.
Discusvissen zullen ze niks aan doen maar kleine vissen die in de bek passen die vreten ze op. Op mijn forum zijn er een aantal mensen met dit soort dieren en die hebben ze allemaal van 70 tot 80 a 90cm zitten en zijn grote monsters.
De zwarte arowana kost nog duur ook 250euro p/s (beetje mooi) deze worden 80cm de zilvere kosten goedkoper maar worden 120cm. De aziaten zijn ook duurder kosten vaak al 600 a 700euro p/s tot duurder. De australische (jardini) blijven wat kleiner maar die slopen je discusvissen. En als laaste de afrikaanse die worden weer te groot 150cm tot groter.
Kortom zou eerder mooie bijvissen er bij doen dan een arowana.
Persoonlijk zou ik het zelf bij 1 soort Discusvissen houden ipv diverse kleursoorten dan krijg je een beetje winkelbak effect waar alles bij elkaar zit en weinig rust in te vinden is.
Let ook op bij je roggen die eten kleine vis ook op en welke soort wil je dan nemen ?
Nu zie ik tegenwoordig overal arowana's iemand die ik ken heeft er 1 van 70cm in een bak van 300x80x80cm met bijvis maar ik vind het zelf niet echt mooi staan zo'n beest er in het beest heeft het wel naar zijn zin hoor. Maar het staat niet naar mijn mening.
Discusvissen zullen ze niks aan doen maar kleine vissen die in de bek passen die vreten ze op. Op mijn forum zijn er een aantal mensen met dit soort dieren en die hebben ze allemaal van 70 tot 80 a 90cm zitten en zijn grote monsters.
De zwarte arowana kost nog duur ook 250euro p/s (beetje mooi) deze worden 80cm de zilvere kosten goedkoper maar worden 120cm. De aziaten zijn ook duurder kosten vaak al 600 a 700euro p/s tot duurder. De australische (jardini) blijven wat kleiner maar die slopen je discusvissen. En als laaste de afrikaanse die worden weer te groot 150cm tot groter.
Kortom zou eerder mooie bijvissen er bij doen dan een arowana.
Persoonlijk zou ik het zelf bij 1 soort Discusvissen houden ipv diverse kleursoorten dan krijg je een beetje winkelbak effect waar alles bij elkaar zit en weinig rust in te vinden is.
Let ook op bij je roggen die eten kleine vis ook op en welke soort wil je dan nemen ?
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Michael.
Wat 1 soort discussen betreft ben ik het helemal met je eens alleen er dienen hier meerdere belangen mjn vrouw is gek van kauwgomballen en dan het liefst roodik zelf zou er persoonlijk alleen maar wildvang in willen gooien maar hij moet ook nog dienst doen als showbak voor de verkoop, dus al met al een lastig verhaal.
De bak is groot genoeg met voldoende schuil en terratorium plaatsen dat ik het wel aan durf om er meerdere scholen in te zetten, aan zwem oppervlakte hebben ze toch 2,5 x 1,25 cm.
Geld ook voor de Arowana, kijken of ik een cm of 15 spring ruimte kan creeren, niet echt veel maar in iedergeval iets.
De roggen zuid-amerikaanse met een maximale disksize van 25 cm soort weet ik nog niet maar ook voor hen heb ik straks genoeg ruimte zodat ze zich ook in kunnen graven.
Grt Rob
Wat 1 soort discussen betreft ben ik het helemal met je eens alleen er dienen hier meerdere belangen mjn vrouw is gek van kauwgomballen en dan het liefst roodik zelf zou er persoonlijk alleen maar wildvang in willen gooien maar hij moet ook nog dienst doen als showbak voor de verkoop, dus al met al een lastig verhaal.
De bak is groot genoeg met voldoende schuil en terratorium plaatsen dat ik het wel aan durf om er meerdere scholen in te zetten, aan zwem oppervlakte hebben ze toch 2,5 x 1,25 cm.
Geld ook voor de Arowana, kijken of ik een cm of 15 spring ruimte kan creeren, niet echt veel maar in iedergeval iets.
De roggen zuid-amerikaanse met een maximale disksize van 25 cm soort weet ik nog niet maar ook voor hen heb ik straks genoeg ruimte zodat ze zich ook in kunnen graven.
Grt Rob
Ik haakte in bij je roggen om het volgende. Van de Potamotrygon soorten zal Scobina het kleinste blijven deze Braziliaanse rog zal ongeveer 30cm disksize worden maar daar zit nog zeker 15cm staart minimaal bij. Deze dieren zijn lastig te vinden en nogal prijzig heb prijzen van 450euro p/s gehoren,.
Andere wat kleiner blijvende soorten zijn Potamotrygon Reticulatus deze worden wat groter dan Scobina 35 a 40cm Disksize, En Potamotrygon Hystrix deze zal ook 35 a 40cm Disksize worden.
Dan zijn er nog grotere soorten als Motoro etc. deze zjin ook goed betaalbaar maar worden wel groter maar vind ze persoonlijk mooier
Andere wat kleiner blijvende soorten zijn Potamotrygon Reticulatus deze worden wat groter dan Scobina 35 a 40cm Disksize, En Potamotrygon Hystrix deze zal ook 35 a 40cm Disksize worden.
Dan zijn er nog grotere soorten als Motoro etc. deze zjin ook goed betaalbaar maar worden wel groter maar vind ze persoonlijk mooier
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Ok bedankt zal er is op gaan zoeken.
Grt RobB
Grt RobB