Agressieve Platies

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Platy_87
0-200
0-200

Agressieve Platies

Bericht door Platy_87 »

Ik heb sinds een tijdje wat platies in mn bak. 3 oranje en 4 blauwe platies. Nu jagen die blauwe platies constant achter de oranje aan. Systematisch roeien ze ze uit. Ik heb nu nog maar 1 oranje platy over en die is nu het doelwit geworden. Mijn laatste overgebleven oranje platy wordt nu steeds weggejaagd bij het eten en wordt de hele bak door gejaagd. Mijn andere 2 ben ik dus al kwijt door dit gedrag.
Heeft iemand hier een verklaring voor? Ik wist niet dat platies ook een hekel kunnen hebben aan een andere kleur platies..Aangezien ik nog 4 jonge platies in een kweekbak heb maar ik me een beetje zorgen om hen erbij te gaan zetten.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Agressieve Platies

Bericht door Kees »

Ben niet echt thuis in Platy's, maar ik heb ze vroeger ook weleens gehad.
Vond ze toen best rustig, wel aanwezig, maar zeker niet agressief.
Vertel eens wat meer over je bak, grote, bezetting, waterwaardes etc.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
Platy_87
0-200
0-200

Bericht door Platy_87 »

Ik heb een 60x40x40 bak met nu:
- 4 blauwe platies
- 1 oranje platy
- (7 jonge platies in een kweekbakje)
- 4 prachtregenbogen
- 1 labeo bicolor
- 20 vuurgarnalen
De water waardes heb ik laatst getest en die waren goed (ik weet hier geen getallen van)
Verder heb ik er veel planten in (cabomba, zwaarplant, eikenblad en nog een paar gras-achtige)

De blauwe platies zijn ook niet echt heel erg agressief maar ze jagen de oranje platy wel steeds weg zodra ze in de buurt komt. Soms zoeken ze haar ook op en jagen haar dan weg van de plaats waar ze zwom. Aangezien ik dus nu al 2 oranje platies kwijt ben begin ik me wel een beetje zorgen te maken want als de kleine oranje platies erbij komen wil ik niet dat deze ook de hele tijd opgejaagd zullen worden.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Denk wel dat dit gaat gebeuren, weet alleen niet waarom.
Hoe gedraagd die labeo zich eigenlijk, en die hoort wel een groter bak.
Loopt die de boel niet te stressen?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
Platy_87
0-200
0-200

Bericht door Platy_87 »

Nee de labeo is echt de rustigste vis uit mn aquarium. het enige dat hij doet is lekker de bodem en wanden afspeuren naar eten. Hij is absoluut niet agressief naar de andere vissen.
Nouja ik moet het nog maar even aankijken. Het begint al wat rustiger te worden in het aquarium. Het vreemde vind ik alleen dat de mannetjes ook helemaal geen interesse tonen om met de oranje platy te paren.