Aanpassing visbestand 120x40x55cm

Plaats reactie

Onderwerp auteur
gertbl
1000+
1000+

Aanpassing visbestand 120x40x55cm

Bericht door gertbl »

Hallo iedereen,

Mijn visbestand van de Rio 240 (120x40x55cm) wil ik langzamerhand aanpassen. Momenteel zwemt er het volgende in mijn bak:
15 Hasemania Nana
9 Corydoras Paleatus
8 Gasteropelecus Levis
5 Otocinclus
4 Nannostomus Mortenthaleri
3 L134
2 Apistogramma Agassizii
1 L204

De Apistogramma Agassizii worden maandag opgehaald. Hiervoor in de plaats ben ik bezig om de Laetacara Fluvipinnis (sp. Orangeflossen) te krijgen.

Verder ben ik van plan om de groep Corydoras Paleatus weg te doen. Nou heb ik even rond gekeken en heb even opgeschreven wat ik erg mooi vind als vervanger.
- Hassar Notospilus
- Dianema Longibarbis
Nou lijkt het me leuk als ik een groep Hassar Notospilus erin te houden maar is dit aan te raden?

Over de school Hasemania Nana ben ik nog over aan het twijfelen omdat ik ze toch wel leuk vind. Daarnaast wil ik de 4 Nannostomus Mortenthaleri's uitbreiden. Als ik de Mortenthaleri's uitbreid kan ik dan de 8 Gasteropelecus Levis houden?

Maar eerst wil ik de groep Corydoras vervangen. Dus wat is jullie mening/ervaring over een groep Hassar Notospilus.

Onderwerp auteur
gertbl
1000+
1000+

Re: Aanpassing visbestand 120x40x55cm

Bericht door gertbl »

Omdat ik mijn twee Apistogramma Agassizii's een nieuwe onderkomen en eigenaar heb gegeven ben ik op zoek naar een vervanger.Eerst was ik bezig met het vinden van de Laetacara sp Orangeflossen, maar na het lezen van ervaringen van andere mensen heb ik besloten om deze maar niet te doen. Reden is dat deze soort erg agressief is en zelfs grotere cichliden het leven zuur maakt. De rest van het bestand laat ik eerst zo. Nou werd mij een aantal cichliden voorgesteld die ik kon houden in mijn bak. Dit is het lijstje:
Cichlasoma Amazonarum
Cichlasoma Dimersum
Bujurquina Vittata
Bujurquina Syspilus
Bujurquina apoparuana
Bujurquina sp. 'Zevallos'
Bujurquina maquiria
Bujurquina sp. Naranja
Bujurquina robustus
Laetacara thayeri Peru
Krobia guianensis
Krobia sp. 'Xingu orangespot'
Laetacara 'buckelkopf'

Nou heb ik voor mijzelf gekeken en vind een aantal van deze lijst zeer aantrekkelijk, namelijk:
Bujurquina Vittata 9cm SL (Fishbase)
Bujurquina Syspilus 10cm SL (Fishbase)
Krobia sp. Xingu 12-15cm SL (NVC)

Wat vinden jullie van deze cichliden en graag jullie mening.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Die Bujurquina zien er interessant uit, maar ik ken ze verder niet.
Ik heb wel Laetacara curviceps zitten en daar hebben ze wel wat van weg.
De Hassar notospilus, maar ook deze ken ik niet alleen wat ik wel lees hier en daar dat ze rustige vissen erbij willen hebben en of die chiclides rustig zijn....
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
gertbl
1000+
1000+

Bericht door gertbl »

De Hassar Notospilus laat ik eerst zitten, ik wil eerst kijken naar een nieuwe koppel of harem (dwerg)cihliden en dan kijk ik aan hoe het gaat. Dan wil ik eerst de Nannostomus Mortenthaleri's aanvullen en pas vanaf daar ga ik verder kijken wat ik met het bestand doe. Ben zelf erg weg van de Krobia sp. Xingu en de Bujurquina Vittata. Maar wacht nog even af op de lijst met apistogramma's. De zaak waar ik mijn koppel Apistogrammoides Pucallpaensis weg heb is voor mij aan het kijken welke apistogramma's hij kan krijgen. Dus daar is het even op wachten voor dat ik een keuze maak.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Ik blijf de apisto's toch wel een van de mooiste dwergchiclides vinden.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
gertbl
1000+
1000+

Bericht door gertbl »

Zelf vind ik apistogramma's ook 1 van de mooiste dwergcichliden. Ik heb dit lijstje gestuurd naar de persoon die voor mij aan het kijken is welke hij aan kan komen.
Apistogramma Geisleri
Apistogramma Cruzi
Apistogramma Brevis
Apistogramma sp. Breitbinden
Apistogramma Pulchra
Apistogramma Arua
Apistogramma Rositae
Apistogramma Hoignei