meervallen enz bij sluierstaart goudvis

Plaats reactie

Onderwerp auteur
esthernutbey

meervallen enz bij sluierstaart goudvis

Bericht door esthernutbey »

Hallo,
Ik zou graag willen weten welke meerval ik dacht zelf aan een pleco, kan in een aquarium de rio 300 met sluierstaart goudvissen, de temperatuur staat op 24 graden.
En het liefst een die geen planten eet.

Michael
0-200
0-200

Re: meervallen enz bij sluierstaart goudvis

Bericht door Michael »

De naam Pleco is maar een handels naam die eigenlijk verwijst naar Hypostomus plecostomus maar deze vissen zie je zelden in de handel onder deze naam verkopen ze de grotere soorten als L pardalis,P gibbiceps,P joselimanus deze worden alle 3 groot... Tot aan zeer groot 60cm is toch wel hun eind maatje en dat is te groot voor een Rio300 Tevens hebben vooral Pardalis en Gibbiceps de neiging om medebewoners te beschadigen.

Als je een algeneter wilt bij je sluierstaartgoudvis dan moet je een vis nemen die ook op die tempratuur gehouden kan worden. En dat zijn er niet veel eerste wat in me opkomt zijn Slakken. Maar wie weet zijn er nog Sub-tropische vissen die erbij kunnen.

Serge
200-400
200-400

Re: meervallen enz bij sluierstaart goudvis

Bericht door Serge »

Ik denk dat een Ancistrus (bv. een L144, kleurt ook mooi bij je goudvissen haha) toch wel op 24 graden kan? Nakweek in ieder geval wel - die zie je ook veel in Malawibakken, da's veelal ook rond de 23/24 graden. Die zijn niet zo groot (cm. of 14), goede algeneters, en ze kweken ook nog eens makkelijk :)