Ik wil het binnefilter nu al gaan vervangen in mijn Rekord 110 bak.
Het werk met schoonmaken is teveel gehannes vind ik.
(en een vrije hoek erbij is mooi meegenomen)
Ik zit echter met de maat in mijn maag.
Hij moet in een kastje eronder komen uiteraard, maar deze laat een filter toe wat maximaal 33cm hoog is.
Meeste wat ik nu heb bekeken, (Eheim, tetratec jbl etc) is hoger.
Weet iemand van de experts welk filter ik kan nemen?
de breedte si dus niet zo boeiend, die hoogte zit ik mee.
Een Eheim 2211 moet passen (29 cm hoog)...
Gezocht, een (laag/klein) buitenfilter
-
bart+anouk
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Gezocht, een (laag/klein) buitenfilter
Poeh dan zal de keus erg beperkt zijn denk ik. Bij die 29cm van Eheim komen ook je slangen nog bij, of zitten die aansluitingen aan de zijkant 
Dat probleem had ik eerst, ook echter was er bij mij de mogelijkheid het plankje te verstellen, kijk eens of dat bij jullie ook kan.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
bart+anouk
Onderwerp auteur - 0-200

helaas niet...
Filter staat op een kastje van Ikea, met kruisverband dat de vakkenverdeling maakt.
Dat staat dus vast.
bij de Eheim 2211, die 29cm hoog is, staan de slangen aan de zijkant, dus dat zou moeten werken.
Of die pomp sterk genoeg is weet ik alleen niet. (Althans niet uit ervaring zoals anderen hier)
Filter staat op een kastje van Ikea, met kruisverband dat de vakkenverdeling maakt.
Dat staat dus vast.
bij de Eheim 2211, die 29cm hoog is, staan de slangen aan de zijkant, dus dat zou moeten werken.
Of die pomp sterk genoeg is weet ik alleen niet. (Althans niet uit ervaring zoals anderen hier)
De 2211 vindt ik net groot genoeg voor mijn rekord96 en ben aan het kijken voor een filter met iets meer capaciteit en ben toen de Eheim Ecco Pro 130 (2032) tegen gekomen.
Deze is 29,8 cm hoog. Ik weet echter niet hoe het zit met de hoogte als de slangen aangesloten zitten.
ps.: de slangaansluiting van de terugvoer/drukzijde zit bij de 2211 onder een hoek van 45 graden op de pompkop. Met slang aangelsoten zal de pomp daardoor iets hoger worden. Ik zal het vanavond thuis eens opmeten.
Deze is 29,8 cm hoog. Ik weet echter niet hoe het zit met de hoogte als de slangen aangesloten zitten.
ps.: de slangaansluiting van de terugvoer/drukzijde zit bij de 2211 onder een hoek van 45 graden op de pompkop. Met slang aangelsoten zal de pomp daardoor iets hoger worden. Ik zal het vanavond thuis eens opmeten.