help met spoed!! discus in nood
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

help met spoed!! discus in nood
Hallo allemaal,
Tenminste een van mijn discussen is ziek. Symptomen zijn:Witte waas op sommige plekken op zijn lichaam,lusteloos, en eet slecht, maar dat geld voor meerdere discussen.Wat moet ik doen??? Ik heb alleen maar deze bak, dus kan hem ook niet appart zetten. De nieuwste vis is nog het gezondst, en eet ook het beste, al direkt vanaf het begin. Dus misschien waren de andere vissen al niet helemaal gezond. De nieuwste was ook vrij snel van zijn schuwheid af, en komt zelfs op me af als ik de klep open doe om te voeren, dat hebben de andere nooit gedaan. Help me alstublieft, ik ben zo bang dat mijn hele bak er dadelijk aan gaat.
Tenminste een van mijn discussen is ziek. Symptomen zijn:Witte waas op sommige plekken op zijn lichaam,lusteloos, en eet slecht, maar dat geld voor meerdere discussen.Wat moet ik doen??? Ik heb alleen maar deze bak, dus kan hem ook niet appart zetten. De nieuwste vis is nog het gezondst, en eet ook het beste, al direkt vanaf het begin. Dus misschien waren de andere vissen al niet helemaal gezond. De nieuwste was ook vrij snel van zijn schuwheid af, en komt zelfs op me af als ik de klep open doe om te voeren, dat hebben de andere nooit gedaan. Help me alstublieft, ik ben zo bang dat mijn hele bak er dadelijk aan gaat.
Re: help met spoed!! discus in nood
Ik weet dat als je een nieuwe discusvis bij andere discusvissen zet dat ze ondanks dat ze geen van alle ziek zijn elkaar wel ziek kunnen maken omdat ze voor elkaar vreemde bacterien met zich meedragen. Daarom wordt ook geadviseerd om nieuwe vissen in een quarantainebak te laten wennen en geleidelijk het water hetzelfde te maken.
maar ja, daar heb je nu weinig aan.
Op gevoel zou ik zeggen nu even flink verversen, maar of dat de beste oplossing is.... Daar heb ik te weinig verstand van.
maar ja, daar heb je nu weinig aan.
Op gevoel zou ik zeggen nu even flink verversen, maar of dat de beste oplossing is.... Daar heb ik te weinig verstand van.
275x65x60
-
Rob Bosman
Duidelijk een gevalletje van KRUISBESMETTING komt door wat nexus al beschreef enigste oplossing hier is een zware antibacteriele kuur zoals bv FMC
Zou doen wat Rob (Obi) zegt.
Hij heeft naar mijn weten nog nooit ongelijk gehad en hij is onze echte Discus expert.
Hij heeft naar mijn weten nog nooit ongelijk gehad en hij is onze echte Discus expert.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

Helaas is de zaak bij mij om de hoek pas dinsdag weer open . Ik hoop dat ze dat uithouden.Mijn kleinste discus heeft elke keer een sliert witte ontlasting aan zijn kont hangen, maar zwemt nog wel door de bak heen op zoek naar voedsel, en heeft ook uiterlijk nog geen verschijnselen.
Maar een andere hangt een beetje scheef beneden in de bak,en komt bijna niet meer van zijn plek af, en hier kun je duidelijk een wittige waas op zin vinnen en lichaam zien.En volgens mij is er ook 1 die iets troebele ogen krijgt,ook een soort waas. Ik zal straks nog even verversen, en de temperatuur opschroeven naar 30 of 31 graden, heb dit ergens gelezen. Als jullie nog meer tips hebben, Graaaag.
Maar een andere hangt een beetje scheef beneden in de bak,en komt bijna niet meer van zijn plek af, en hier kun je duidelijk een wittige waas op zin vinnen en lichaam zien.En volgens mij is er ook 1 die iets troebele ogen krijgt,ook een soort waas. Ik zal straks nog even verversen, en de temperatuur opschroeven naar 30 of 31 graden, heb dit ergens gelezen. Als jullie nog meer tips hebben, Graaaag.
Zonder medicijn... hopelijk houden ze het uit met extra verversen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

Ik ben vanmorgen naar mijn dealer geweest,en hij kon ook niet begrijpen wat er aan de hand was. Hij heeft me gratis afgemeten in een zakje een donkerblauwe vloeistof ( net inkt ) en een zakje met fijn bruin poeder, wat ik moest oplossen in een beetje water meegegeven. Dit moet 4a5 dagen in de bak blijven zitten, in die tijd niet verversen.
Hopenlijk helpt het.Ik heb nu een blauwgroen gekleurde bak, geen gezicht. Ik heb in de haast niet eens gevraagt wat voor spul het is, maar ik neem aan dat hij weet wat hij doet. Ik heb mezelf vandaag ook ziek moeten melden ( de griep ). Hadden mijn discussen dit ook maar, dan hoefden ze alleen maar uit te zieken . Ik hou jullie op de hoogte van de situatie.
Hopenlijk helpt het.Ik heb nu een blauwgroen gekleurde bak, geen gezicht. Ik heb in de haast niet eens gevraagt wat voor spul het is, maar ik neem aan dat hij weet wat hij doet. Ik heb mezelf vandaag ook ziek moeten melden ( de griep ). Hadden mijn discussen dit ook maar, dan hoefden ze alleen maar uit te zieken . Ik hou jullie op de hoogte van de situatie.
Dat donkerblauw zal iets als FMC zijn en die poeder waarschijnlijk iets als Binox zijn.
4 tot 5 dagen vind ik zelf wel lang, maar die dealer zal wel precies weten wat goed is voor dat medicijn.
Uhhh, gewone griep?
Beterschap daar in ieder geval.
4 tot 5 dagen vind ik zelf wel lang, maar die dealer zal wel precies weten wat goed is voor dat medicijn.
Uhhh, gewone griep?
Beterschap daar in ieder geval.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

Ja, geen mexicaanse mag ik hopen, thx.
Niet je huisarts ingelicht dus?
Schijnt op het moment wel verstandig te zijn.
Schijnt op het moment wel verstandig te zijn.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

dag 2, 2 dode garnalen in mijn bak. Kan dat door de medicijnkuur komen? Ik dacht dat garnalen best sterk waren.
De potloodvisjes en roodkopzalmpjes doen het nog goed, geen uitval. De zieke discus zwemd misschien weer iets meer, maar verder ziet hij er nog slecht uit, en heb hem nog niet zien eten. Weet iemand misschien iets meer over japonica garnaaltjes?
De potloodvisjes en roodkopzalmpjes doen het nog goed, geen uitval. De zieke discus zwemd misschien weer iets meer, maar verder ziet hij er nog slecht uit, en heb hem nog niet zien eten. Weet iemand misschien iets meer over japonica garnaaltjes?
Garnaaltjes zijn juis extreem gevoelig voor medicatie, dit verbaasd me niet.
Leuke site over garnaaltjes:
http://www.aandeanderekantvanhetglas.nl ... index.html
Leuke site over garnaaltjes:
http://www.aandeanderekantvanhetglas.nl ... index.html
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

Ik heb net wat filmpjes gekeken van discussen, en het viel me op dat mijn discussen veel sneller ademhalen,ik denk wel zo'n 2 a3 keer per seconde, is dit normaal ? Dat doen ze trouwens al vanaf het begin.
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

ademhaling discus te snel ??
Hallo allemaal,
Ik heb net wat filmpjes gezien van discussen, en wat me opviel was, dat de mijne veel sneller ademhalen, wel 2 tot 3 keer per seconde. Is dit normaal ? Ze doen dit trouwens al vanaf het begin.
Ik heb net wat filmpjes gezien van discussen, en wat me opviel was, dat de mijne veel sneller ademhalen, wel 2 tot 3 keer per seconde. Is dit normaal ? Ze doen dit trouwens al vanaf het begin.
KAN duiden op kieuwworm, maar geef eerst die medicatie de kans en dan weer verder kijken.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie