Levende have per post.
-
Kees
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Levende have per post.
Wat is jullie mening over het het versturen van dieren per post?
We zijn natuurlijk een aquarium / terrarium forum en ik bedoel dus dieren die we in ons aquarium houden zoals bv vissen, garnalen, kreeften, slakken etc.
We zijn natuurlijk een aquarium / terrarium forum en ik bedoel dus dieren die we in ons aquarium houden zoals bv vissen, garnalen, kreeften, slakken etc.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Re: Levende have per post.
ik vind dat je ze wel op kan sturen, onder de voorwaarde natuurlijk dat ze goed verpakt zijn... kijk bijvoorbeeld naar wildvang... hoe denk je dat die hier komen?
Groetjes Roderick

Planten stuur ik zelf ook op, ook levende have. Als je dat verpakt met natte watten gaat het eigenlijk altijd goed.
Maar vissen en slakken per post versturen?? dan moet ik mezelf toch even achter de oren krabben. Geloof niet dat ik dat snel zou doen. Transport is toch al stressvol voor vissen. En daarbij blijf ik er liever zelf bij als ik vissen aangekocht heb.
Maar vissen en slakken per post versturen?? dan moet ik mezelf toch even achter de oren krabben. Geloof niet dat ik dat snel zou doen. Transport is toch al stressvol voor vissen. En daarbij blijf ik er liever zelf bij als ik vissen aangekocht heb.
-
Kees
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Heeft iemand weleens levende have per post gestuurd en hoe en liep het goed af?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Gast
Een maat van mij heeft eens een bestelling gedaan bij een Duits bedrijf.
10tallen garnalen en kreeftjes allemaal dood aangekomen per post en die zijn dan 2 daagjes onderweg geweest.
Maar ken me zo voorstellen met de posttreinen dat de temperatuur niet gereguleerd is en dat ze ´s nachts op een koud laadperron staan te wachten.. etc..
Planten kunnen wel per post als die maar de ruimte hebben en niet geplet kunnen worden in de verpakking.
10tallen garnalen en kreeftjes allemaal dood aangekomen per post en die zijn dan 2 daagjes onderweg geweest.
Maar ken me zo voorstellen met de posttreinen dat de temperatuur niet gereguleerd is en dat ze ´s nachts op een koud laadperron staan te wachten.. etc..
Planten kunnen wel per post als die maar de ruimte hebben en niet geplet kunnen worden in de verpakking.
-
Anonymous
Nou... die komen in thermo boxen met het vliegtuig en wordt er als het goed is rekening mee gehouden dat er levende have in zit. Dus niet dat ze in het onverwarmd bagage ruim terecht komen en kapot vriezen.roderick1444 schreef:ik vind dat je ze wel op kan sturen, onder de voorwaarde natuurlijk dat ze goed verpakt zijn... kijk bijvoorbeeld naar wildvang... hoe denk je dat die hier komen?
Vanaf Schiphol regel je het dan meestal zelf of laat het doen door een vervoerbedrijf die daar wel verstand van heeft.
Dat is toch wel iets anders dan een doosje vis/garnalen afleveren bij het postkantoor en hopen dat het goed aankomt.
Express / Pakketpost gebruiken zou ik zo denken.
Ofwel 's morgens afleveren/laten halen voor bezorging op dezelfde dag.
Ofwel einde van de dag afleveren voor bezorging de volgende ochtend (maar die zou ik niet aanraden wegens de tijdsduur)
-Stevig kartonnen buitendoos
-labels: Breekbaar & markeren bovenzijde
-Piepschuim / tempex binnendoos (tbv bescherming en isolatie)
-Vis in transportzak ( 2/3 water)
-Transportzak vast zetten met tape in binnendoos
-gesealde binnendoos vast zetten met tape in buitendoos (tenzij precies passend).
-tape om buitendoos
Ik heb nog even één en ander nagelezen en geen juridische bezwaren gevonden tegen deze wijze van transport zolang het binnen NL blijft. Zodra je over de grens gaat gelden er waarschijnlijk andere regels, maar dat terzijde.
Ofwel 's morgens afleveren/laten halen voor bezorging op dezelfde dag.
Ofwel einde van de dag afleveren voor bezorging de volgende ochtend (maar die zou ik niet aanraden wegens de tijdsduur)
-Stevig kartonnen buitendoos
-labels: Breekbaar & markeren bovenzijde
-Piepschuim / tempex binnendoos (tbv bescherming en isolatie)
-Vis in transportzak ( 2/3 water)
-Transportzak vast zetten met tape in binnendoos
-gesealde binnendoos vast zetten met tape in buitendoos (tenzij precies passend).
-tape om buitendoos
Ik heb nog even één en ander nagelezen en geen juridische bezwaren gevonden tegen deze wijze van transport zolang het binnen NL blijft. Zodra je over de grens gaat gelden er waarschijnlijk andere regels, maar dat terzijde.
It's all about Deviate Fish really...
-
Anonymous
Staat in de algemene voorwaarden.
http://www.tntpost.nl/voorthuis/images/ ... 304697.pdfHet postvervoer kan op grond van de
inhoud worden geweigerd dan wel
opgeschort in de gevallen, vermeld in
art. 3 van deze Algemene Voorwaarden.
Ook levende dieren** kunnen niet per
post worden verzonden.
ik bedoelde met mits goed verpakt ook dat je het is een termobox doet (piepschuim) en niet zomaar met de tnt mee zend maar een vervoersbedrijf die er wel wat van weet... en dan hangt het er nog vanaf of het slakken, garnalen, vissen of planten zijn... en btw dinant het hoeft niet allemaal zo agressief... 
Groetjes Roderick

-
Kees
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Zoals ik ergens anders al zei, volgens mij gaat het in die pdf over de gewone postzendingen en niet zo zeer over de pakket dienst. In ieder geval weet ik zeker dat DHL het wel doet, ook ik heb namelijk wel eens wat thuis gekregen van een duitse kwekerij en dat ging gewoon goed. Die garnaaltjes zwemmen nog steeds rond.
Ik hoop ooit weleens iets gezien van hoe soms vissen "officieel" nederland binnen werden gebracht, laat ik het zo zeggen, sommige hadden liever thuis gebleven.
Daniel had trouwens ook laatst een mooi verhaal over hoe sommige "handelaars" vissen vervoeren.
Maar nu zit ik me dus af te vragen, na het lezen van Barry zijn input, goeie trouwens, wat zou zoiets kosten eigenlijk als je bv 1 zak met 2 vissen of enkele garanalen zou willen laten bezorgen?
Ik hoop ooit weleens iets gezien van hoe soms vissen "officieel" nederland binnen werden gebracht, laat ik het zo zeggen, sommige hadden liever thuis gebleven.
Daniel had trouwens ook laatst een mooi verhaal over hoe sommige "handelaars" vissen vervoeren.
Maar nu zit ik me dus af te vragen, na het lezen van Barry zijn input, goeie trouwens, wat zou zoiets kosten eigenlijk als je bv 1 zak met 2 vissen of enkele garanalen zou willen laten bezorgen?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Kees
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Nog even, heb nu zelf geen tijd meer om het uit te zoeken, maar heeft TNT niet aparte voorwaardes voor pakketdienst?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Anonymous
Volgens mij wordt het in art. 12 en art. 13 al duidelijk wat ze met "poststukken" bedoelen en gelden de algemene voorwaarden dus voor alles wat in die artikels vermeld staat. Ook pakketten staan daarbij vermeld.Kees schreef:Nog even, heb nu zelf geen tijd meer om het uit te zoeken, maar heeft TNT niet aparte voorwaardes voor pakketdienst?
TNT:
Opgedragen postvervoer is mogelijk
van documenten, bescheiden,
schriftelijke mededelingen in allerlei
vorm en van andere zaken, mits de
poststukken aan het gestelde in deze
Algemene Voorwaarden voldoen.
Het postvervoer kan op grond van de
post worden verzonden.
TNT Post treft geen bijzondere
voorzorgen voor de behandeling van
zeer kwetsbare goederen, die derhalve
tenminste zeer goed verpakt dienen
te zijn.
oftewel ze mogen het weigeren... en ze treffen geen verzorgings maatregelen voor de verpakking...
ik denk dat het het slimst is met idd dag bezorging te doen...
maar ook dan moet je het zelf op de manier doen die Barry beschreef...
ik weet bijvoorbeeld iemand die zijn vissen online had besteld... hij kreeg ze netjes in een thermobox en ik zakjes ingewikkeld in kranten... hoelang ze onder weg zijn geweest weet ik niet... maar ze zagen er allemaal nog goed uit...
Opgedragen postvervoer is mogelijk
van documenten, bescheiden,
schriftelijke mededelingen in allerlei
vorm en van andere zaken, mits de
poststukken aan het gestelde in deze
Algemene Voorwaarden voldoen.
Het postvervoer kan op grond van de
post worden verzonden.
TNT Post treft geen bijzondere
voorzorgen voor de behandeling van
zeer kwetsbare goederen, die derhalve
tenminste zeer goed verpakt dienen
te zijn.
oftewel ze mogen het weigeren... en ze treffen geen verzorgings maatregelen voor de verpakking...
ik denk dat het het slimst is met idd dag bezorging te doen...
maar ook dan moet je het zelf op de manier doen die Barry beschreef...
ik weet bijvoorbeeld iemand die zijn vissen online had besteld... hij kreeg ze netjes in een thermobox en ik zakjes ingewikkeld in kranten... hoelang ze onder weg zijn geweest weet ik niet... maar ze zagen er allemaal nog goed uit...
Groetjes Roderick