Grrrrr nu weer een plaatje met symptomen buikwaterzucht.
Opgezette buik en licht uitgezette schubjes. Ze zwemt wel rond en eet ook wel. Haar gedrag baarde me al een paar dagen zorgen. Ze kan zo ontzettend stil in de planten hangen.
Wat adviseren jullie dit keer?
Ik heb onderhand ziekte op ziekte...De amandelbladeren liggen er in.
grrrr nu buikwaterzucht?
-
Gast
Re: grrrr nu buikwaterzucht?
buikwaterzucht is een gevolg van slecht werkende nieren.
Omdat de vis geen ontlasting meer kwijt kan hoopt zich dat op in de buikholte en zie je de symptomen dus pas als het leed al geschied is. Omdat de nieren al onherstelbaar beschadigd zijn heeft een behandeling dus geen nut.
falende nieren kan meerdere oorzaken hebben zoals bacterieen of the hoge concentratie´s afvalstoffen in het water zoals ammoniak.
Omdat de vis geen ontlasting meer kwijt kan hoopt zich dat op in de buikholte en zie je de symptomen dus pas als het leed al geschied is. Omdat de nieren al onherstelbaar beschadigd zijn heeft een behandeling dus geen nut.
falende nieren kan meerdere oorzaken hebben zoals bacterieen of the hoge concentratie´s afvalstoffen in het water zoals ammoniak.
Dit kwam ik tegen op het internet:
De behandeling van buikwaterzucht is niet makkelijk en het is verstandig om een deskundige te raadplegen. Slechts 5% van alle vissen met echte buikwaterzucht overleven de aandoening.
De behandeling van buikwaterzucht is niet makkelijk en het is verstandig om een deskundige te raadplegen. Slechts 5% van alle vissen met echte buikwaterzucht overleven de aandoening.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Anonymous
klopt.Kees schreef:Dit kwam ik tegen op het internet:
Omdat het een gevolg is van zwakke/kapotte nieren en die schade dus meestal niet te herstellen is.
Helaas, ze is al naar de vissenhemel.
Was wel te verwachten eigenlijk.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie