hoi alles ging goed tot vanmorgen de vissen lagen op de grond of zwomen boven zuurstof happen(er is veel zuurstof zowel in de bak als in de filter aanwezich) de water waarden zijn normaal op een paar uur zijn bijna al de vissen dood kan er iemand vertellen wat er mis is
bedankt
mvg
franky
wat is er mis?????????????
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Re: wat is er mis?????????????
Als ze naar zuurstof happen kan het duiden in de eerste instantie op zuurstof te kort of een te hoge Co2 gehalte en anders op een vergiftiging.
Welke waardes meet je nu dan?
En hoe weet je dat je zuurstofgehalte goed is? Als vissen happen duidt dit idd op O2 tekort zoals berrege zegt.
Heb je iets wat er in de bak aan het rotten is? dat proces ontrekt ook zuurstof.
Heb je iets wat er in de bak aan het rotten is? dat proces ontrekt ook zuurstof.
-
Gast
Onderwerp auteur
De waterwaardes kunnen bij dag en nacht verschillen.
Ik gok ook op een zuurstof tekort.
Hoe lang staat je bak en heb je die goed in laten draaien, heb je er planten in zitten, wat voor soorten vis heb je, welke waardes meet je.. etc, anders blijft het zo gokken.
Hoe lang staat je bak en heb je die goed in laten draaien, heb je er planten in zitten, wat voor soorten vis heb je, welke waardes meet je.. etc, anders blijft het zo gokken.
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Idd geef even een duidelijke beschrijving van je bak en filtersysteem (HH Mods misschien een idee om hier een standaard formuliertje voor te maken) inhoud planten en vissen, hoelang je bak al draaid verversings en voeder patroon, je water waarden en dan vooral No2 No3doemijdiema schreef:De waterwaardes kunnen bij dag en nacht verschillen.
Een zuurstof tekort kan ook duiden op een overschot van andere stoffen zoals CO2 of nog erger Nitriet.... Nitriet maakt de ademhaling haast onmogelijk.
Ik gok dus op nitriet.. Maar meten is weten! Dus even laten meten, en de vissen eventueel in een ander bakkie onderbrengen
Ik gok dus op nitriet.. Maar meten is weten! Dus even laten meten, en de vissen eventueel in een ander bakkie onderbrengen
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Ik zou iig eerst ook even een flinke verversing doen 50%
Discuskwekerij Bèrrege schreef: (HH Mods misschien een idee om hier een standaard formuliertje voor te maken) inhoud planten en vissen, hoelang je bak al draaid verversings en voeder patroon, je water waarden en dan vooral No2 No3
hhhhmmmzzz die hebben we altijd wel gehad hier, ik zie nu pas dat het niet meer werkt na de update. Me heeft weer wat te doen dan
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Is wel handig Kevin hoeven we niet elke keer dezelfde vragen te stellen, want alles in eens dood of vis ziek hebben we weinig aan als je serieus advies wil geven.
happende vissen is meestal:
te hoge nitriet gehalte
te lage zuurstofgehalte
te hoge co2 dosering
dit is meestal wel de meest voorkomende oorzaken bij (beginnende) aquarianen
te hoge nitriet gehalte
te lage zuurstofgehalte
te hoge co2 dosering
dit is meestal wel de meest voorkomende oorzaken bij (beginnende) aquarianen