kleine kolonie overzetten hoe te handelen !!

Plaats reactie

Onderwerp auteur
harry
0-200
0-200

kleine kolonie overzetten hoe te handelen !!

Bericht door harry »

als het goed is kan ik een kleine kolonie met lamprologus multifasciatus overnemen.het betreft 2 man en 4 vr met jongen.

nou vraag ik mij af hoe is het nu het beste te handelen. om ze zo min mogelijk te stressen. orginele schelpen mee of niet? transport: alles bij elkaar in een grotere bak of gescheiden houden?

Sander
600-800
600-800

Re: kleine kolonie overzetten hoe te handelen !!

Bericht door Sander »

denk dat het wel het makkelijkste is om hun schelpen mee te nemen, zodat ze hier in kunnen en kan je ze er zo uit vissen :D Vaak leg ik de schelpen die ik denk dat ze leeg zijn in een emmer met water, als er wel wat in zit komen ze vaak wel even kijken waar ze zijn beland. als 2e check zeg maar zodat ik ze niet kwijt raak. :)
Groetjes Van Sander - 205*60*55 --> Pt. Eimekei

Sander's Aquarium topic

Airwin
200-400
200-400

Re: kleine kolonie overzetten hoe te handelen !!

Bericht door Airwin »

als je een andere bak hebt kan je ze heel rustig laten overwennen zodat de jongen het ook overleven
De schelpjes goed bij elkaar leggen
Maar er is wel een grote kans dat papa of mama wat jong spul door de bak heen gaat jagen of de kleintjes gaan gewoon dood .

Als je de hele kleintjes niet wil kan je zo'n mandje ( of iets van gaas ofzo) vullen met de schelpen waar ze in zitten.
onderin de emmer wat andere schelpen dan zwemmen ze door de gaatjes van het mandje naar beneden naar de onderste schelpen
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds