Sluierstaarten in 1m10

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Kenzo
0-200
0-200

Sluierstaarten in 1m10

Bericht door Kenzo »

Hallo,
Ik heb sinds kort een 1m10 bak (nog niet opgestart ofzo)
Ik heb al lang zitten twijfelen over welke vissen enzo, ik heb al 3 aquas met warmwatervisjes en voor de evrandering wou ik sluierstaarten (zijn ook zeer interessante visjes)
Maar ik wil graag jullie mening over is 1m10 groot genoeg en zoja, hoeveel kunnen er dan in?

Ik heb deze vraag op vele andere forums ook al gevraagd zodat ik alles naast elkaar kan leggen en daaruit kan beslissen of het kan of niet, want vaak zegt 1 iemand iets en de rest volgt, wil dus verschillende meningen :)

Gr

Biancab
400-600
400-600

Re: Sluierstaarten in 1m10

Bericht door Biancab »

als ze de ruimte hebben kunnen ze toch wel de 20 cm halen, er zijn zelfs exemplaren gezien die in een grote ruime bak de 30 cm zelfs haalden.
waar je ook op moet letten is dat er geen scherpe voorwerpen of scherp grind in de bak legt, ze kunnen zich snel verwonden namelijk, ook houden ze niet van veel stroming. maar een filter is echt wel een pre met deze grote vervuilers.

Ik denk dat je in een 1,10 wel 6 vissen kan houden, hangt natuurlijk ook af of je naast de sluiers nog andere vissen erbij wilt hebben.
maar helemaal zeker ben ik nog niet over het aantal. misschien dat medeforumers er anders over denken.
Grtzz Bianca

Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Onderwerp auteur
Kenzo
0-200
0-200

Bericht door Kenzo »

Ok :)
Normaal/meestal blijven ze hangen bij de 15cm in een aquarium, in een vijver kunnen ze 20cm+ halen omdat het wat kouder is waardoor ze meer groeien en minder rap kweken (is bij bvb guppen ook zo, ook is de kleur mooier als ze in koud water zijn opgegroeid)

Als bijbissen zou ik enkel een paar gupjes nemen, zodat de slueirstaarten regelmatig guppenjongen op het menu hebben :)

Gast

Bericht door Gast »

Goudvissen groeien juist bij warme temperatuur.
Als het koud wordt stopt hun metabolisme en eten ze nog maar heel weinig tot niets, ze groeien dan dus ook niet.
Dit is voor karper/goudvis de manier om de winter te overleven. een soort winterslaapje dus als er bijna geen voedsel te vinden is.
Als de temperatuur weer omhoog gaat eten ze weer en beginnen dan aan voortplanting te denken.

En dat is dus waarom je goudvissen nooit op een constante tropische temperatuur moet houden.. ze blijven groeien en denken alleen nog aan voortplanten waardoor ze dus geen rust krijgen en kort leven.

Onderwerp auteur
Kenzo
0-200
0-200

Bericht door Kenzo »

Ik heb het over slueirstaarten deze dienen wel steeds boven de 18°C gehouden te worden.
En het het niet over 0 graden ofzo, maar over 15°C

Gast

Bericht door Gast »

Ik heb het over carrasius auratus, hier vallen ook de sluierstaarten onder.
Tropisch warm water, dan heb ik het over 24 graden of meer, daaronder is het koud.

Ik vergelijk ze met karper omdat dit familie van elkaar is met dezelfde levens behoeftes.