zand in aquarium en schoonmaken? hoe!
-
tommieaqua
Onderwerp auteur - 0-200

zand in aquarium en schoonmaken? hoe!
ik wil graag zand in plaats van steentjes in mijn aquarium omdat ik de steentjes (grind) lelijk vind. maar hoe maak je dat zand schoon als er op gepoept is enz. ik heb geen goed stofzuigertje maar een slang waarmee je water uit je aquarium en doe ook poep en zand wat er makkelijk door heen gaat opzuigd. dus hoe maak je zand dat schoon en haal je het poep weg? help me .
alvast bedankt,,
greetz tommieaqua
alvast bedankt,,
greetz tommieaqua
-
Rob Bosman
Re: zand in aquarium en schoonmaken? hoe!
wij doen gewoon met de slang afhevelen als we aan het verversen zijn, dat kleine beetje zand dat je mee zuigt is de moeite niet.
-
tommieaqua
Onderwerp auteur - 0-200

dus er komt maar weinig zand mee? dat geld toch het zelfde voor silicazand? bedankt trouwens:D
Ligt eraan hoe voorzichtig je bent, je kan ook een stokje tegen je slang aan maken die net 5cm langer is dan de slang.
ik heb ook zand in me bak..het schoon maken doe ik eerst even met mijn vingers woelen door het zand zodat de bodem weer wat los komt dit tegen het dichtslippen..dan met tuinslang afzuigen, krijg bijna nooit zand mee en anders is het echt de moeite niet..
wat je ook kan doen is een soort stang met handje eraan (stofzuigstaaf) deze aan de slang monteren dan wervelt hij ook nog de bovenste laag van het zand schoon, niet te diep steken alleen.
wat je ook kan doen is een soort stang met handje eraan (stofzuigstaaf) deze aan de slang monteren dan wervelt hij ook nog de bovenste laag van het zand schoon, niet te diep steken alleen.
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
-
tommieaqua
Onderwerp auteur - 0-200

ja cool, bedankt voor alle tips:D.
nu ga ik zeker zand nemen:D
nu ga ik zeker zand nemen:D
Nu we het toch over zand hebben, hebben degene die zand hebben geen last van opdwarrelen van zand als bv een algeneter of corydoras een duik vlucht neemt?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Gast
nee nog nooit last van gehad.
Natuurlijk wordt er wel een beetje verplaatst maar het worden geen stofwolken die de bak mistig maken.
Natuurlijk wordt er wel een beetje verplaatst maar het worden geen stofwolken die de bak mistig maken.
-
Coby
Met filterzand heb je daar helemaal geen last van. 
-
tommieaqua
Onderwerp auteur - 0-200

is silica zand filter zand?
Oke, txs voor info. Misschien toch eens uit proberen in 1 van de bakken.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Anonymous
Ik heb geen filterzand maar het zand dat bij elke pet's place te krijgen is en ook nergens last van.Coby schreef:Met filterzand heb je daar helemaal geen last van.