aangezien ik een bak maak zonder planten,met alleen valisneria op de achtergrond.
wil ik even graag weten of het voldoende is als ik het oppervlakte in beweging hou.
momenteel heb ik 1 uitlaat(zo'n sproei pijp ) boven de waterspiegel en klettert het de bak in.
de andere uitlaat(jewel binnenfilter) heb ik richting oppervlak gericht.
zuurstof in aquarium brengen
-
Gast
-
Gast
ja dat is die söchting oxidator.
Daar gaat waterstof peroxide en actieve kool in. Door chemische reactie wordt dit omgezet in zuurstof die via die keramische bol als zeer fijne belletjes vrijkomt.
Werkt prima, ik gebruik altijd het kleine formaat in het quarantaine bakje.
Daar gaat waterstof peroxide en actieve kool in. Door chemische reactie wordt dit omgezet in zuurstof die via die keramische bol als zeer fijne belletjes vrijkomt.
Werkt prima, ik gebruik altijd het kleine formaat in het quarantaine bakje.
Laatst gewijzigd door Gast op 15 dec 2008 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: zuurstof in aquarium brengen
Het hoeft niet eens echt te kletteren bij de uitstroom, gelijkmatig over het oppervlak laten blzen krijg je ook een behoorlijke rimpeling van.
Haha, heeft toch wel wat he, die tjernobiel.
BO, ik zou zeggen kijk het even aan, je merkt het gauw genoeg aan de vissen of ze zuurstof te kort hebben.
Het nadeel van bv een bruissteentje is dat het co2 uit de bak haalt, maar daar je toch weinig planten heb, lijkt me dit niet echt een bezwaar. En een leuke werveling aan het oppervlakte water geeft ook behoorlijk zuurstof.
BO, ik zou zeggen kijk het even aan, je merkt het gauw genoeg aan de vissen of ze zuurstof te kort hebben.
Het nadeel van bv een bruissteentje is dat het co2 uit de bak haalt, maar daar je toch weinig planten heb, lijkt me dit niet echt een bezwaar. En een leuke werveling aan het oppervlakte water geeft ook behoorlijk zuurstof.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Dan zou ik zeggen, zolang je vissen niet overdreven aan het lucht happen zijn, en de bak draait goed, lekker verder gaan zo.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie