Ik zat 10 minuten geleden is naar mijn aquarium te kijken en er mist iets .
Een aantal rotsen in de bovenste waterlagen.
Het hele rots stapel gebeuren vind ik maar niks .
Ik zat te denken om zelf een rots module in de style van mijn achterwand te maken met de bekende achterwand spulletjes .
Die verticaal de hoogte in gaat.
Omdat ze redelijk wat ruimte in zullen nemen zou ik de inhoud ook graag nuttig willen gebruiken.
Misschien zo'n luchtfiltertje erin wat je in veel kweekbakken ziet? of mijn verwarming’s element erin te verbergen of misschien om iets meer bodem circulatie te krijgen een 2e uitstroom te maken.
Ik zou in totaal dan 3 rotsen willen maken met een hoogte van ongeveer +- 50cm een klein deel hiervan zal ik moeten vullen met iets om hem te verzwaren
Als basis wil ik dan een flinke pvc buis gebruiken om hem wat stevigheid te geven en misschien dit dan als filter behuizing of te vullen met iets zwaars .
Dan iets verzinnen om er tegenaan te maken zodat ik er wat scheuren en barsten in kan krijgen.
Zelf dacht ik met gaas een mal te maken om de pvc buis en het op te vullen met pur schuim
Het gaas kan ik dan zo buigen om er een mooie vorm van te maken .
Dan de pur als het droog is iets te bewerken zodat het een beetje op mijn achterwand lijkt om vervolgens tegelijm aan te brengen.
Alleen heb ik geen idee of je pur schuim wel kan bewerken.
Hoe denken jullie hierover of hebben jullie tips of ideeën om de rotsen te maken en of functioneel te maken?