vissenbestand 200L

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Biker

vissenbestand 200L

Bericht door Biker »

• Om een zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven, vragen wij om het onderstaande lijstje zo compleet mogelijk aan te vullen.

Wat is de afmeting van je aquarium (LxBxH)?
    100*40*50

Hoeveel liter bevat je aquarium?
    ongeveer 200L

Welke vissen en aantallen zwemmen er nu?
    5x Kardinaal tetra
    2x Ancistrus dolichopterus
    x aantal vuurgarnalen
    deze gaan mee van mijn record 60, de rest van de visjes gaan naar vrienden toe.

Heb je een bepaalde vis of biotoop als uitgangspunt al in gedachten?
    killievissen en/of goerami's, kersenbuikchiclide
Ik wil het schooltje tetra's uit breiden naar 15 of 20 en indien mogelijk kersenbuikchiclide, killivissen of goerami's erbij. Wou dan van verschillende soorten killivissen of goerami's een paar stelletjes(m/v), ze moeten niet te groot worden, dus de soorten die ongeveer 6/8cm worden en van de kersenbuikjes 1 stelletje.
Hopelijk kan iemand me helpen met de keuze en of deze vissen uberhaupt wel bij elkaar kunnen.

Onderwerp auteur
Gast

Re: vissenbestand 200L

Bericht door Gast »

Dit zwemt er bij mij in de bak van diezelfde maat.

een stel Aphyosemion australe
6 stuks Aplocheilus Lineatus Goa
12 stuks Epiplatys dageti monroviae
12 zwarte neons
6 corydora trilineatus

Van de killiś zwemt er van alle maten door elkaar van klein tot groot. wel rekening mee gehouden dat het niet TE klein is (vanaf 2cm), de Goaś zijn echte rovertjes en een klein visje gaat er wel in.
Ik heb van alle killiś nog geen agressief gedrag waargenomen tegenover de andere bewoners. Kersenbuikjes erbij lijkt mij geen probleem, daar zit ik zelf ook aan te denken ;)
Laatst gewijzigd door Gast op 19 aug 2008 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Onderwerp auteur
Biker

Re: vissenbestand 200L

Bericht door Biker »

Dat is erg mooi dat het zou moeten gaan en er meer dan genoeg planten in, dus de kleintjes moeten makkelijk kunnen schuilen.