Ik had een externe hydor verwarming aangesloten echter met sproeibuis aan het oppervlakte werkt het niet lekker tevens is het onhandig om schoon te maken.
Nu heb ik uit de oude doos een superfish staafverwarming geplukt er zit zo'n bescherm kapje omheen lijkt me wel handig alleen is deze te groot voor mijn aquarium. dus die valt af.
Ik heb ook nog een Jäger van 150watt heb hem even getest in een emmer werkt nog perfect .
Alleen zit er niks omheen qua bescherming is dit nodig?
De plek van staafverwarming zit redelijk dichtbij het filter aanzuig punt is het handig om de slangen nog wat te isoleren?
Groetjes
staafverwarming bescherming
-
Airwin
Onderwerp auteur - 200-400

staafverwarming bescherming
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
Re: staafverwarming bescherming
Waarom vind je het niet lekker werken?
Heb er zelf ook eentje en ben er dik tevreden over.
Heb er zelf ook eentje en ben er dik tevreden over.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Airwin

Nou mijn sproeibuis staat aan het oppervlak waardoor er nogal wat warmte verloren gaat.
Elke keer als hij aangaat geeft hij een klik dus ik hoor heel de dag klik klak klik klak
Kan niet zien wanneer er aanslag op zit van binnen .
vandaar
Elke keer als hij aangaat geeft hij een klik dus ik hoor heel de dag klik klak klik klak
Kan niet zien wanneer er aanslag op zit van binnen .
vandaar
ja nog steeds
Mijn sproeibuis hangt net onder de oppervlakte en verder is het een 300watt. Ik vind hem niet vaker aanslaan als de vorige die in de bak hing.
Zeker vind ik het makkelijk dat wanneer ik de bak ververst, de verwarming gewoon aan kan blijven.
De vorige moest uit, anders kwam die droog te staan.
Ik heb hem nu denk ik een jaar en toevallig een goed maandje terug de slangen vernieuwd en veranderd en gelijk eens in gekeken of er troep in zat en niets gevonden.
Zeker vind ik het makkelijk dat wanneer ik de bak ververst, de verwarming gewoon aan kan blijven.
De vorige moest uit, anders kwam die droog te staan.
Ik heb hem nu denk ik een jaar en toevallig een goed maandje terug de slangen vernieuwd en veranderd en gelijk eens in gekeken of er troep in zat en niets gevonden.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Om op je vraag terug te komen, bij mij hebben de meeste altijd zonder bescherming in de bakken gehangen. Geloof niet dat dat ooit een dode vis heeft opgeleverd.
-
Rob Bosman
Met kleinere vissen kan het zeker geen kwaad als hij zonder besherming in de bak hangt, bij grotevissen wel die kunnen zich klem zwemmen er achter en dan krijgen ze toch lelijke brandplekken.
Inderdaad BOT, ook ik heb al eens een vis (maanvis) gezien die zich een keer had verbrand aan de staaf, heeft het wel overleefd trouwens.
Maar zo'n beschermingskapje kan zeker geen kwaad.
Maar zo'n beschermingskapje kan zeker geen kwaad.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Airwin

Ik zie ze echt nergens staan voor Jäger
( Wat bedoel je met BOT kees? )
( Wat bedoel je met BOT kees? )
ja nog steeds
Jouw vraag was over het isoleren en ik draaf wat door over de Hydor daar ik dat een van mijn betere aankopen vond.
Maar ik weet niet of ze los te koop zijn eigenlijk, bij mijn jager van 300watt zat toen zo'n beschermingkapje bij.
Misschien weet Rob uitkomst?
Maar ik weet niet of ze los te koop zijn eigenlijk, bij mijn jager van 300watt zat toen zo'n beschermingkapje bij.
Misschien weet Rob uitkomst?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Airwin

Het is er zo 1 150 watt
Maar ik kijk het even aan totdat het wat kouder weer wordt dan kan ik zien hoe vaak hij aangaat
ja nog steeds