Wij gebruiken deze ook voor ons aquarium en terrarium

bron afbeelding: ZooPlus

reflectoren pakken wij er altijd vanaf, dat poetst een stuk makkelijkerdoemijdiema schreef:De aanslag op aluminium reflectoren echter nooit en te nimmer in je bak laten komen. Dit is geen kalk maar aluminium oxide en dat schijnt weer giftig te zijn voor de vissen.
bij mijn weten worden ze dan ook nooit van aluminium gemaakt, omdat deze binnen een week geheel beslagen zijn met wittig poeder (aluminiumoxide).doemijdiema schreef:De aanslag op aluminium reflectoren echter nooit en te nimmer in je bak laten komen. Dit is geen kalk maar aluminium oxide en dat schijnt weer giftig te zijn voor de vissen.

Geen last van een waasje...Kees schreef:Laatst ook eens zo'n flesje mee besteld, maar krijg een waas over de ruit.
Jij geen last van?
2x geprobeerd, nu maar weer gewoon glassex op een doek spuiten en dan de ruiten schoonmaken.
Natuurlijk alleen de buitenkant he.
nee, ik vroeg doe je dat in het water?doemijdiema schreef:@inadepina: groene aanslag ? je bedoelt algen ? En die verwacht jij aan de buitenkant van je bak ?
@Dante: De reflectors heb ik nog even opgezocht..
die worden toch meestal van aluminium gemaakt. in ieder geval die van Arcadia en Aqua-light wel.
En niet te vergeten die moderne aluminium lichtbalken van tegenwoordig.