nut zwart filter spons??
-
Roderick
Onderwerp auteur - 400-600

nut zwart filter spons??
wat is nou precies het nut van die zwarte filtersponzenin de winkel waar ik vandaag planten voedig (easy carbio en profito stuff
) en plantje en allerlei spullen voor me nieuwe aquarium zeiden ze dat ik mijn zwarte filter spons er uit most laten maar wat in nou het nu van die sponzen ik weet dat je ze er uit moet halen als je mediceien gebruikt maar wat is nou het nut van ze???
Groetjes Roderick

Re: nut zwart filter spons??
Kijk is hier Roderick -->http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=9&t=1350
-
Roderick
Onderwerp auteur - 400-600

ja... die had ik al bekeken maar het was mij nog niet echt helemaal dijdelijk waarom hij echt duidelijk zei van geen zwarte sponzen er in doen... want hij zou er ook aquasafe uit halen en plantenvoedig idd ook
Groetjes Roderick

Die Zwarte sponzen zijn geimpregneerd met aktieve kool, en die kool filtert planten voeding en andere nuttige stoffen eruit.
Aquasafe lijkt me niet of veel minder van belang, Aquasafe is een middeltje dat zijn doel bijna direct bereikt en zal al ver uitgewerkt zijn eer dat het bij je filterpatroon komt. Daar komt ook nog bij dat de aktievekool sponzen van juwel niet zo superveel aktievekool bevat en vrij snel uitgewerkt is als je het mij vraagt.
waar de zwarte sponsen wel goed voor zijn is bijvoorbeeld tijdig te gebruiken na medicijngebruik..om dat even over actieve kool te laten filteren zodat de rest stoffen uit de bak verdwenen zijn..verder raad ik aktiefkool af....
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...