plekjes op mijn pauwogen

Plaats reactie

Onderwerp auteur
boes
0-200
0-200

plekjes op mijn pauwogen

Bericht door boes »

ik had nog 4 pauwogen en 2 pleco's in de meter bak zitten tot ik van de week allemaal plekken op een van de pauwtjes zag. eerst dacht ik dat ze ruzie hadden gehad en later dacht ik dat het misschien dat het door het langs het hout zwemmen kwam als ze achter elkaar aan zaten..

nu heb ik gister die ene pauw met die plekken bij een maat van me onder gebracht en nu zie ik het bij een andere pauw verschijnen..

ik krijg nu het gevoel dat het door de pleco's komt ook omdat de pauwen de pleco's de hele tijd weg jagen alsof ze bang voor ze zijn..
zou dit kunnen en is het dan beter om een pleco weg te doen..

ik heb nu 2 pleco's van ongeveer 12 cm en drie pauwtjes van ongeveer 10 cm in een bak van een meter..
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...

deefdeef
0-200
0-200

Re: plekjes op mijn pauwogen

Bericht door deefdeef »

hoe zien de plekjes eruit? welke vorm, kleur? zijn de schubben weg of iets verkleurd? zit er pluisjes op of lijkt het meer een schaafwond.

Dat je pauwogen de pleco's weg jagen zal waarschijnijk lichte vorm van territoriumdrift zijn of puberen??

ps.: met pauwogen bedoel je toch pauwoogcichliden (astronotus occelatus)? je weet hopenlijk dat dit visje van nu 10cm uitgroeid tot een vis van 33 cm? en dat een meterbak dan erg krap wordt?

Onderwerp auteur
boes
0-200
0-200

Bericht door boes »

boes schreef:ps.: met pauwogen bedoel je toch pauwoogcichliden (astronotus occelatus)? je weet hopenlijk dat dit visje van nu 10cm uitgroeid tot een vis van 33 cm? en dat een meterbak dan erg krap wordt?
sorry deef deef ik ging er vanuit dat iedereen mijn andere topic wel had gelezen over het aquarium die ik aan het bouwen ben, maar dat is natuurlijk niet zo.. dit aquarium van een meter is maar tijdelijk tot mijn project klaar is..

viewtopic.php?f=10&t=834
deefdeef schreef:hoe zien de plekjes eruit? welke vorm, kleur? zijn de schubben weg of iets verkleurd? zit er pluisjes op of lijkt het meer een schaafwond.
het zijn niet echt schaafwondjes (wel een paar krassen) maar het lijken echt meer hapjes en zijn een beetje wit/rood..
ik heb nu net weer ff gekeken toen ik thuis kwam en het leek al wat minder dus misschien komt het echt van ruzie met de pauwoog die nu verhuist is naar die maat van me..

helaas kan ik er geen foto van nemen omdat ze veel te snel zijn en ik er geen goeie camera voor heb..
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...

Michael
0-200
0-200

Bericht door Michael »

Zonder foto is het lastig te zeggen wat het is... het kan een bacteriele infectie zijn of gatenziekte of wondjes door langs het hout zwemmen of schuren langs stenen tot aan wondjes van vechten.
Zelfs bepaalde worminfecties kunnen dit veroorzaken. kortom erg lastig om vanaf afstand te zeggen wat het is ;)

Onderwerp auteur
boes
0-200
0-200

Bericht door boes »

de pauwogen zijn nu al een paar weken naar een maat van me verhuist omdat hij een groter aquarium heeft. Ze zijn weer helemaal gezond en hebben nergens meer last van, ik denk dat ze toch gewoon te dicht op elkaar zaten en daar ruzie door kregen. zodra mijn 2 meter aquarium af is komen er 2 terug.

nu heb ik een koppel heros in het meter aquarium en die zijn ongeveer 12 cm en dat gaat erg goed (hebben zelfs al een keer eieren gelegd).