Hoitjes!
Ik heb momenteel in mijn meter een drietal betta's (1m 2v) Kan ik hier één dame bijzetten of wordt die dan de pispaal? Kan ik er beter twee bijzetten?
Bettadames toevoegen
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Re: Bettadames toevoegen
Ik zou er geen bij zetten, de vrouwtjes zullen ze niet accepteren.
-
Linda
Onderwerp auteur - Lid toezichthoudersteam

Oh da's jammer..amber98 schreef:Ik zou er geen bij zetten, de vrouwtjes zullen ze niet accepteren.
Heb je hier zelf ervaringen mee?
-
amber98

Heb het een aantal jaar geleden eens geprobeerd toen ik 1m 1v had, maar de nieuwe vrouw heeft toen nog geen 2 dagen geleeft, de vrouw die ik al had zag haar als indringer.
In de rio heb ik een paar dagen later nog een aantal erbij gehaald en zelfs toen was er al een beetje waarschuwen dat de nieuwe niet te dicht bij mochten komen. Terwijl ze nog geen week in mijn aquarium zaten.
Ik zou het alleen proberen als je ze ook weer eruit kan halen zodra je merkt dat het fout gaat.
In de rio heb ik een paar dagen later nog een aantal erbij gehaald en zelfs toen was er al een beetje waarschuwen dat de nieuwe niet te dicht bij mochten komen. Terwijl ze nog geen week in mijn aquarium zaten.
Ik zou het alleen proberen als je ze ook weer eruit kan halen zodra je merkt dat het fout gaat.
-
Linda
Onderwerp auteur - Lid toezichthoudersteam

Maar als je er twee nieuwe bij zou zetten..Zou dat niet schelen?
-
amber98

De zwakste van de 2 zal er tussenuit gehaald worden en aangevallen worden, denk ik.
Ik heb persoonlijk geen ervaring mee, Maar ik heb wel eens gelezen dat als je je bak opnieuw inricht dat dan de territoria weg gaan en dat dan alle vissen opnieuw een territorium maken, dat nieuwe vissen dan meer kans hebben om te worden geaccepteerd.