Ik heb een Juwel Rekord 800. En die ga ik herinrichten.
Daarin zit een zwarte ondergrond en onder deze zwarte ondergrond zit wit zand.
Links en rechts zit de zwarte bodem en in het midden wit zand. Zoe moet je het zien.
De overgang van zwart naar wit gebeurd door witte kiezels die de boel van elkaar af moeten houden.
Op de bodem leven:
5 corydoras panda
2 ancistrus dolichopterus
>100 Malawa garnalen
Ik wil daar nog bij hebben 5 corydoras paleatus albino Highfin.
Het aantal Malawa garnalen zal gehalveerd worden en langzaam afgebouwd worden. Daarvan heb ik een overschot momenteel. Leuke bezige beestjes, maar ook erg territoriaal en dulden geen andere garnalen dan de eigen soort in de bak. Die worden echt aangevallen. Zo zijn mijn vuurgarnalen en citroengarnalen dus verdwenen uit de bak.
In de middenlaag leven:
7 citroentetra's
7 Blauwe keizertetra's
Lijkt mij druk bevolkt genoeg. Tenzij iemand nog een idee heeft wat daar nog tussen zou kunnen. Hoe meer vissen, hoe meer vreugd, maar tot op beperkte hoogte natuurlijk.
In in de bovenlaag leven:
Nu nog niets.
Ik zat zelf te denken aan Rasbora galaxy. Daar ben ik wel van gecharmeerd en heb ze al eens eerder gehad. Maar vandaag zag ik in 1 van de LFS's die ik bezocht heb de Rasbora espei, wat ook een zeer mooi visje is en net een slagje groter dan de Rasbora galaxy. Die heeft inmiddels ook mijn volle aandacht.
In een eerder stadium zat ik voor de bovenlaag te denken aan dwergourami's, maar dat vind ik meer iets voor een volgende fase, labyrinthvissen. En voor de bodemlaag nog een mooie L-nummer erbij, maar ook dat idee heb ik laten varen en is voor een volgend stadium.
Lijkt het wat?
Ik sta open voor (opbouwende) kritiek.
En ideeën zijn altijd welkom.
Visbestand voor mijn Juwel Rekord 800
-
Haida
Onderwerp auteur - 0-200

Visbestand voor mijn Juwel Rekord 800
Heelal: Hoe verder men keek, hoe groter het leek. (naar Jules Deelder)
Re: Visbestand voor mijn Juwel Rekord 800
Ik zou geen espei's nemen samen met de keizertetra's en citroentetra's. Dan heb je er nóg een scholenvis bij. Sowieso zijn het geen oppervlakte maar net als de tetra's middenlaagvissen (geld ook voor de galaxy's). Dan wordt de middenlaag wel erg druk.
Wat je aan het oppervlak zou kunnen doen zijn evt halfsnavelbekjes, marmerbijlzalpjes, ringbandsnoekjes of potloodvisjes. Maar dan moet je even kijken wat er in jouw bak past.
Ik heb ook malawa's bij mijn rili's in een 20 literbak en ze doen ze echt niets
Vindt ze hartstikke leuk. En lekker robuust 
Dwerggoerami's zou ik niet doen. Deze zijn vaak erg agressief tegen zowel het vrouwtje als de overige vissen.
Ik zou dan gaan voor prachtgoerami's, honinggoerami's of knorgoerami's
Wat je aan het oppervlak zou kunnen doen zijn evt halfsnavelbekjes, marmerbijlzalpjes, ringbandsnoekjes of potloodvisjes. Maar dan moet je even kijken wat er in jouw bak past.
Ik heb ook malawa's bij mijn rili's in een 20 literbak en ze doen ze echt niets
Dwerggoerami's zou ik niet doen. Deze zijn vaak erg agressief tegen zowel het vrouwtje als de overige vissen.
Ik zou dan gaan voor prachtgoerami's, honinggoerami's of knorgoerami's
-
Haida
Onderwerp auteur - 0-200

Dank je wel oor je reactie, Linda.
Heb ik weer wat researchwerk om te doen.
Overigens, er komen sowieso nog twee appelslakken bij. Die was ik vergeten op te schrijven.
Heb ik weer wat researchwerk om te doen.
Overigens, er komen sowieso nog twee appelslakken bij. Die was ik vergeten op te schrijven.
Lol, oh ja de appelslakken 
-
Haida
Onderwerp auteur - 0-200

Momenteel zou ik voor het potloodvisje gaan. Deze is vredelievend. Dat was ik vergeten te noteren dat dit 1 van de eisen is. De andere zijn mild agressief vind ik terug. De bijlzalmpjes zitten al in de andere bak in onze huiskamer. Maar kan een goede tweede keuze zijn voor de Rekord 800. Zijn leuk visjes.
Goerami's, die heb ik ingepland voor een later stadium in het aquarium gebeuren. Nu nog even niet.
Iemand anders nog suggesties voor de toplaag? Vredelievend en niet al te groot.
Ik ben benieuwd.
Goerami's, die heb ik ingepland voor een later stadium in het aquarium gebeuren. Nu nog even niet.
Iemand anders nog suggesties voor de toplaag? Vredelievend en niet al te groot.
Ik ben benieuwd.
Bijlzalmen? Zijn wel weer scholen vissen maar zwemmen welbin de top laag.
-
Haida
Onderwerp auteur - 0-200

Tsja, net weer twee LFS's bezocht, maar ik moet zeggen, toplaagvissen, moeilijk.
Zeker als je bepaalde wensen hebt qua gedrag (vreedzaam), uiterlijk vertoon en niet te moeilijk etc.
Het moeilijke komt in de volgende fase dan wel een keer aan bod.
Maar goed, het kan natuurlijk ook zonder toplaag bewoners, realiseer ik me.
Het hoeft natuurlijk niet te voldoen aan het ideale plaatje, dat mag wat mij betreft best afwijken.
Maar nogmaals, suggesties zijn altijd welkom.
Zeker als je bepaalde wensen hebt qua gedrag (vreedzaam), uiterlijk vertoon en niet te moeilijk etc.
Het moeilijke komt in de volgende fase dan wel een keer aan bod.
Maar goed, het kan natuurlijk ook zonder toplaag bewoners, realiseer ik me.
Het hoeft natuurlijk niet te voldoen aan het ideale plaatje, dat mag wat mij betreft best afwijken.
Maar nogmaals, suggesties zijn altijd welkom.
Hm, ik zou de galaxy's geen middenlaag vissen willen noemen. Tenminste bij mij niet. Ze zwemmen het liefst net onder het wateroppervlak in de 'zon'. Natuurlijk zwerven ze ook wel eens naar de andere lagan, maar over het algemeen zitten ze bovenin.Linda schreef:Ik zou geen espei's nemen samen met de keizertetra's en citroentetra's. Dan heb je er nóg een scholenvis bij. Sowieso zijn het geen oppervlakte maar net als de tetra's middenlaagvissen (geld ook voor de galaxy's).
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Ik weet niet zeker of het bij de andere vissen kan, maar misschien zijn ringbandsnoekjes een optie voor de oppervlakte?