Ik ben Paul, kom uit Groningen, en heb een oude Superfish Aqua 40 tank, maar inmiddels is de verlichting overleden, maakt het pompje onwijs veel herrie en ben ik er op uitgekeken. Ik ben mij momenteel aan het orienteren op een nieuw aquarium. Ik ga geen ingewikkelde dingen doen, omdat ik daar de tijd en ruimte niet voor heb
Ik dacht eerst aan de Superfish Home 60, maar denk nu aan de Superfish Expert 70, omdat je deze bak naar mijn mening makkelijker kan onderhouden en wat meer inkijk hebt van alle kanten.
Even voor de beeldvorming, dit is de Home 60:

En dit is de Expert 70:

Standaard zit bij de Expert 70 een aquaflow 200 filter die prima schijnt te zijn en niet teveel herrie maakt.
Waar ik vooral op doel is gebruiksvriendelijkheid. Zo heeft de Expert 70 led verlichting met een knop bovenop, en zit er een klein klepje in de deksel. Dit klepje vind je lang niet overal, en vind ik wel makkelijk voor het voeren.
Ik heb 2 sluierstaarten en wat 'gewone' plantjes voor goudvissen. Wel zou ik een nieuwe bodembedekking erbij willen. Zo kwam ik bijvoorbeeld De Boon Grind Beach tegen. Zo'n tropische uitstraling, strand idee, spreekt me wel aan. Maar is dit wel een geschikte bodembedekker? Ik heb nu steentjes namelijk, en de vissen eten nog wel eens van de bodem en spugen vervolgens de steentjes weer uit. Weet niet of ze dat ook doen met grind?
Enfin, ik ben benieuwd naar jullie oordeel/ideeen/tips.
Alvast bedankt!