Kunnen guppen en kersenbuik samen in een bak van 120 liter

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Aquariumtop
0-200
0-200

Kunnen guppen en kersenbuik samen in een bak van 120 liter

Bericht door Aquariumtop »

Heb momenteel 4 maanvissen en 10 guppen
Maar zou graag 1 of 2 kersenbuiken er in steken
Dus mijn vraag is al volgt kunnen ze samen of
Gaan de kersenbuik de guppen als lunch beschouwen

MatthijsH
1000+
1000+

Re: Kunnen guppen en kersenbuik samen in een bak van 120 lit

Bericht door MatthijsH »

Welkom allereerst.. :)

Zijn je maantjes nog jong? Deze vissen kunnen namelijk heel groot worden. Die moet je er zo snel mogelijk uit halen want die horen veel beter thuis in een minstens een bak van 120x....x60. Als dat niet gebeurt vergroeien die mooie dieren en hebben ze geen leven in jouw aquarium. Ik heb er altijd ook heel graag willen hebben maar ik moet eerst een grote bak hebben... Zolang ik dat niet heb kan ik dus geen maanvissen, zo simpel is het.. :)

Nog over je kersenbuiken, nee! Dat word zeker een lekkere lunch voor de kersenbuiken.. :P

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Het is niet zozeer dat ze je guppen opeten hoor. Maar kersenbuiken kunnen wel groot worden en zijn erg territoriaal. Ze zullen alles wat in hun territorium komt wegjagen. Dit is het ergst wanneer ze een nest hebben en dat is best vaak.. Guppen zijn door hun mooie staarten niet zo snel en zullen dan ook zeker schade ondervinden van het wegjagen. Ze zullen beschadigde staarten hebben en sommige gaan misschien dood door de stress van het achternagezeten worden.
De maanvissen zoals Matthijs al zei worden te groot voor je aquarium.Ze kunnen wel 25 cm hoog worden. Wanneer zij te klein gehouden worden zullen hun vinnen kromgroeien en ze zullen minder lang en minder fijn leven..Hartstikke sneu natuurlijk..
Waarom neem je niet een koppel goerami's oid? Die passen wel in jouw bak. Pas dan wel op met dwerggoerami's en blauwe/goudspat. Deze kúnnen wat agressiever zijn dan andere goeramis's. Diamantgoerami's, honinggoerami's en knorgoerami's zijn erg vriendelijk.

emeraldking Overijssel
400-600
400-600

Bericht door emeraldking »

Guppen kunnen op zich wel samen in 1 bak met de kersenbuiken. Maar zoals hier al is gesteld geworden kunnen kersenbuiken nogal territoriaal zijn. Op zich heb ik ook wel kersenbuiken gehad die poeslief waren. Maar reken er op dat de meesten dat niet zullen zijn.

Wat ze beiden wel gemeen met elkaar hebben is dat als ze eenmaal de smaak hebben gekregen om zich te reproduceren, ze dat ook in ruime mate zullen gaan doen...
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author