Ik ben een plan aan het maken hoe ik bio co2 wil gaan toevoegen aan het aquarium.
De opzet heb ik al redelijk in mijn hoofd, en het zal dan ook aan/uit geschakeld worden door middel van een magneetventiel.
Omdat het systeem dan niet continu het co2 gas kwijt zal kunnen zal de druk ook opbouwen. Opzich is dit natuurlijk niet zo'n probleem, maar ik wil voorkomen dat de druk te hoog kan opbouwen.
Daarom zoek ik eigenlijk hoe ik zelf een overdrukventiel zou kunnen maken.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Misschien wat tips of truucks om dit zelf te maken en misschien goed te regelen bij welke druk hij gaat werken?
Idee voor overdrukventiel tbv Bioco2
Re: Idee voor overdrukventiel tbv Bioco2
of je neemt 2 magneet ventielen als de ene dicht gaat gaat de andere open naar de kamer.Dante schreef:Ik ben een plan aan het maken hoe ik bio co2 wil gaan toevoegen aan het aquarium.
De opzet heb ik al redelijk in mijn hoofd, en het zal dan ook aan/uit geschakeld worden door middel van een magneetventiel.
Omdat het systeem dan niet continu het co2 gas kwijt zal kunnen zal de druk ook opbouwen. Opzich is dit natuurlijk niet zo'n probleem, maar ik wil voorkomen dat de druk te hoog kan opbouwen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Misschien wat tips of truucks om dit zelf te maken en misschien goed te regelen bij welke druk hij gaat werken?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Ja maar die zijn zo duur weer gelijk.stylz schreef:of je neemt 2 magneet ventielen als de ene dicht gaat gaat de andere open naar de kamer.Dante schreef:Ik ben een plan aan het maken hoe ik bio co2 wil gaan toevoegen aan het aquarium.
Een beetje rondzoeken wat ik nog aan spullen heb liggen heeft al wat resultaat opgeleverd:

aan het uiteinde bij de schroefkop heb ik nog een stukje van een ballon ertussen gedaan zodat het weer goed afsluit.
eerst nu maar een proefopstelling maken en kijken of alles werkt.
Mocht iemand een beter idee hebben om zelf een overdrukventiel te maken zijn die ideeën nog steeds welkom
De proefopstelling staat klaar, nu maar eens kijken of het lukt wat druk op te bouwen, en of het overdrukventiel dan werkt zoals ik zou willen.
Update
na ca 30 minuutjes begint de druk netjes op te lopen.
Ik ben erg benieuwd of het overdrukventiel nu gaat werken en bij welke druk, of dat er gewoon een slang ergens gaat losschieten.