heel veel baby platy's. hoe waterwissel?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
kevinrijsmus
0-200
0-200

heel veel baby platy's. hoe waterwissel?

Bericht door kevinrijsmus »

ik heb eindelijk baby platys! :D ze blijven maar werpen, er zitten ook al wat grotere bij nu :D
n paar vraagjes :D

hoe maak ik nu de bodem schoon zonder de visjes op te zuigen ? ik heb t al geprobeerd maar telkens zuig ik de jongen op en zit ik te kl*ten om ze uit de emmer in het aquarium te krijgen :o

werkt een algenkrabber veel beter als n spons ?

pompje op de hoogste stand ? de grotere platys vinden het wel fijn om tegen de stroming in te zwemmen, maar ik weet niet hoe het zit met de hele kleintjes, al liggen deze 90% van de dag tussen de planten :mrgreen:

me aquarium begint behoorlijk dicht te groeien, zelfs me kienhout groeit steets meer dicht, moet ik de planten uitdunnen ? of het kienhout gwn ertussenuit pakken? heeft het kienhout voordelen behalve dat t mooi uitziet ? en hoe dun ik de planten uit als dit moet ? :lol:

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

groeten

kevin

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: heel veel baby platy's. hoe waterwissel?

Bericht door Fabian »

kevinrijsmus schreef: hoe maak ik nu de bodem schoon zonder de visjes op te zuigen ? ik heb t al geprobeerd maar telkens zuig ik de jongen op en zit ik te kl*ten om ze uit de emmer in het aquarium te krijgen :o
Is het echt nodig om elke week je bodem af te zuigen? Je zou dat wat kunnen minderen ;)
kevinrijsmus schreef: werkt een algenkrabber veel beter als n spons ?
Om je ruiten mee schoon te maken? Ik doe dit altijd met een oud (bank)pasje :)
kevinrijsmus schreef: pompje op de hoogste stand ? de grotere platys vinden het wel fijn om tegen de stroming in te zwemmen, maar ik weet niet hoe het zit met de hele kleintjes, al liggen deze 90% van de dag tussen de planten :mrgreen:
Houd je pomp maar op dezelfde stand.
kevinrijsmus schreef: me aquarium begint behoorlijk dicht te groeien, zelfs me kienhout groeit steets meer dicht, moet ik de planten uitdunnen ? of het kienhout gwn ertussenuit pakken? heeft het kienhout voordelen behalve dat t mooi uitziet ? en hoe dun ik de planten uit als dit moet ? :lol:
Je kan gewoon je planten uitdunnen door bijvoorbeeld enkele stekjes weg te halen. Je kan ook de toppen eraf knippen en die opnieuw planten, en de onderkant verwijderen uit het aquarium ;)