Ik heb vorige week een peckoltia vittata (L015) Gekocht. Ben gek op dit visje, heb er al eerder een gehad. Heb deze weggedaan omdat ik over ging stappen naar een Tanganyika biotoop. Achteraf ontzettend spijt van natuurlijk..Maar goed ik heb er weer één Jeuj!
Maar nu..
Hij is nogal verzot op mijn Echinodorus Hadi red pearl. Deze heeft mooie grote stevige bladeren en hij zit er graag op. Probleem is dat hij de bladeren volledig afgraast waardoor ze steeds dunner worden! Wat moet ik nu doen? Ik vind het een erg mooie plant die ook echt een toevoeging is in mijn aquarium. En liefst doe ik natuurlijk de Peckolita niet weg..Maar het is ook niet de bedoeling dat hij de plant helemaal kaal vreet. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Zal het nog verder gaan of houdt hij op een gegeven moment op met de plant af te grazen? En niet pas als er niks meer van over is..............
Heb wat foto's van de plant. Kreeg het ettertje natuurlijk nu niet op de foto omdat hij zich heeft verstopt

De lichtgroene/gele vlekken horen er niet op te zitten..Deze zijn bijna transparant.