Vandaag hebben we, helaas, het dode lichaampje van één van de twee Colisa lalia vrouwtjes uit de bak gevist en mijn ervaring leert, dat het dan niet lang gaat duren al eer het 2de vrouwtje ook gaat hemelen. Aangezien we in de afgelopen 2 jaar een vrouwtje of 6 hebben gekocht, heb ik de hoop een beetje opgegeven met dit Koningskoppel en gaan we op zoek naar wat nieuws.
Het huidige vissenbestand:
4 Acanthophtalmus kuhlii
? Anatome helena
3 Cardina multidentata
18 Carnegiella Strigata Strigata
2 Trichogaster lalius (maar komen niet meer terug en zullen worden vervangen)
9 Corydoras elegans
17 Corydoras Sp “Venezuela”
2 Gastromyzon borneensis
16 Megalamphodus megalopterus
1 Crossocheilus oblongus (Heb ik ooit opgevangen, maar wil deze liever uit mijn bestand)
In eerste instantie zat ik zelf aan een dwergcichlide te denken, maar met de 2 Corydoras soorten en de Kuhlii is het al redelijk aan de drukke kant op de bodem.
Graag lees ik van jullie, wat een mooie (niet alledaagse) vervanger is en de blikvanger voor mijn RIO400 planten-/gezelschapsbak wordt.
Alvast mijn dank.
Nieuw Koningskoppel voor gezelschapsbak
Re: Nieuw Koningskoppel voor gezelschapsbak
Ik gooi maar gewoon mijn gedachten hier neer!
- Mikrogeophagus altispinosus
- Chocolade, of knor goerami's
- Betta imbellis
Wat je zegt met de goerami dames, dat ervaarde ik zelf ook vaak. Het tweede vrouwtje leefde soms nog een paar dagen/weken en ging dan uit het niks ineens kassiewijlen. Ben benieuwd welke blikvangers je kiest!
- Mikrogeophagus altispinosus
- Chocolade, of knor goerami's
- Betta imbellis
Wat je zegt met de goerami dames, dat ervaarde ik zelf ook vaak. Het tweede vrouwtje leefde soms nog een paar dagen/weken en ging dan uit het niks ineens kassiewijlen. Ben benieuwd welke blikvangers je kiest!
Groet, Shanon
Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom. Dat doen mijn visjes namelijk ook!
Mijn 240 liter bakkie!
Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom. Dat doen mijn visjes namelijk ook!
Mijn 240 liter bakkie!
-
Ronald V
Onderwerp auteur - 1000+

Re: Nieuw Koningskoppel voor gezelschapsbak
Ik zit serieus over een 6 tal Pterophyllum sp Rio Nanay te denken.
Sowieso worden het geen goerami soorten meer, wil nu wel wat anders.
Betta's vind mijn vrouw helemaal niks.
Het rare is dat de vrouwtjes met regelmaat gaan hemelen, maar het mannetje al meer dan 2 jaar rond zwemt.
Sowieso worden het geen goerami soorten meer, wil nu wel wat anders.
Betta's vind mijn vrouw helemaal niks.
Het rare is dat de vrouwtjes met regelmaat gaan hemelen, maar het mannetje al meer dan 2 jaar rond zwemt.