vissenbestand asia biotoop, 1.20 bak

Plaats reactie

Onderwerp auteur
famtito
0-200
0-200

vissenbestand asia biotoop, 1.20 bak

Bericht door famtito »

Na jaren plezier van ons 1m aquarium gehad te hebben. Gaan we de inrichting veranderen en het aquarium verplaatsen. Daarom hebben we besloten om meteen voor een iets grotere te gaan, namelijk een 1 m 20 bak, helaas kan er geen grotere staan.

Nieuw aquarium betekend natuurlijk ook dat we misschien een ander vissenbestand willen. Momenteel zitten we aan dit vissenbestand te denk of iig een groot deel. We vinden het alleen moeilijk om informatie te vinden of het allemaal samen kan, daarom hoop ik dat jullie wat informatie of tips kunnen geven hoe we een mooie bak kunnen krijgen.

Hemirhamphoden Pogonognatus Boven 1 man met meerder vrouw +- 5
Trichogaster fasciata Midden- boven 1 a 2 man met vrouwen
Botia kubotai onder kleine groep +-6
Pangio kuhlii onder Scholenvis 10 a 20
Brachydanio nigrofasciatus Midden Scholenvis +-20
Badis Badis onder Scholenvis +- 10
Brachydanio Albolineneatus midden scholenvis +- 20

Hieruit willen we graag een mooie samenstelling maken indien dit mogelijk is natuurlijk. Ook over de aantallen twijfelen we enorm, willen graag dat ze zich goed voelen in de bak.

Bakmaat is 120 * 45 * 65

Hopelijk kunnen jullie ons een idee geven wat goed bij elkaar past en wat juist niet en welke aantallen jullie zouden gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie hopelijk reacties ;-)

sj90
0-200
0-200

Re: vissenbestand asia biotoop, 1.20 bak

Bericht door sj90 »

Is leuk hoor, een 1.20 bak! Ben de mijne net met visjes aan het vullen :)

Met de meeste vissoorten die je noemt heb ik geen ervaring, maar de eerste 2 die je noemt zitten vooral boven in je auqarium. De gourami (die heb ik wel gehad) en de halfsnavelbekken zou ik persoonlijk niet beide doen; maar hier tussen kiezen. Zeker wanneer de gourami een nestje heeft (maken ze tussen de drijfplantjes) verdedigt hij zijn territorium. Ik denk dat beide vissoorten elkaar te snel in de weg zitten, helaas.

Houd er met gourami's ook rekening mee; dat vooral de man wel eens lelijk wil doen tegen kleinere vissen. . -toegevoegd: houd maar 1 man, desnoods met 2 vrouwen. 2 mannen gaat niet goed. Dit is mijn ervaring, misschien zijn er andere forummers met andere ervaringen!

De scholenvissen zijn vaak meer groepsvissen. Scholen doen ze meestal alleen als ze zich bedriegd voelen, maar ze zwemmen wel redelijk bij elkaar in de buurt.

Je zou er voor kunnen kiezen om per laag een school/groepenvis te kiezen. Dan kun je ook grotere groepen nemen, bijvoorbeeld 20 of meer van een soort (wat ik persoonlijk mooier vind).

Een tip die ik ook heb gekregen: kijk op deze site eens in de vissendatabase! Je kunt vissen selecteren op waterlaag, waterwaarden en gedrag. Heb ik heel veel aan gehad ;)
Groet, Shanon

Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom. Dat doen mijn visjes namelijk ook!

Mijn 240 liter bakkie!