Het gebruik van een stromingspomp?

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.

Henton
200-400
200-400

Re: Het gebruik van een stromingspomp?

Bericht door Henton »

Ik heb hem gekocht omdat ik een pomp heb die maar net genoeg is voor een 200ltr. bak, ik heb de Eheim 2224.
Ik merkte dat ik op sommige plaatsen te weinig stroming had. Na het 1 en ander gelezen te hebben dat de stroming wel belangrijk is heb ik deze stromingspomp aangeschaft. Is vele malen goedkoper dan een zwaardere filter pomp.
En volgens mij bereik je er hetzelfde mee.
Ik ben blij dat ik gekozen heb voor de 900 ltr. versie want deze blaast er al aardig op los, ik wil geen tsunamie in mijn bak hebben :shock:

Onderwerp auteur
AquaMartin
400-600
400-600

Bericht door AquaMartin »

Klinkt goed hoor! Is dat zo'n stromingspomp met een geleidelijke stroom ipv zo'n harde straal? Hoeveel heb je ervoor betaald?
Zelf zat ik ook al te kijken bij een tunze streamingpump voor 1800l/u maar da's misschien wel weer erg veel voor een 180 literbak (ook al heb je dan wel de gewenste stroming van 10x je bak inhoud per uur

Henton
200-400
200-400

Bericht door Henton »

Het is een geleidelijke stroom, maar wel hard genoeg om overal stroming te krijgen.
Ik heb een 200ltr. bak en ik vind het hard genoeg, dus die 1800ltr/uur lijkt me een tsunami te veroorzaken :-)
Koste mij €38,50,- bij aquariumstunter. Zal ergens anders misschien goedkoper zijn, maar deze zat vlakbij waar ik woon.