Misschien heb je geluk en kunnen ze de plaat op maat maken bij de bouwmarkt..
Deel achterwand zelf maken.
Re: Deel achterwand zelf maken.
Gaat de goede kant op..
Ja ik denk dat ze dat wel doen.. Kost wel 50ct per zaagje
En als ik t echt het goedkoopst mogelijk wil doen (wel de bedoeling) kan ik het in dat opzicht denk ik beter thuis doen.
Nu wil ik eigenlijk wel ff naar t tuincentrum voor stenen.. Maar k heb nog ff voordat het vakantie is natuurlijk.
En als ik t echt het goedkoopst mogelijk wil doen (wel de bedoeling) kan ik het in dat opzicht denk ik beter thuis doen.
Nu wil ik eigenlijk wel ff naar t tuincentrum voor stenen.. Maar k heb nog ff voordat het vakantie is natuurlijk.
Plexiglas kun je toch insnijden met een stanleymes en dan breken 
Daarom kan k het net zo goed thuis doen.
Aanstaande vrijdag ben ik vrij,, dus dan kan ik
lekker alle spullen kopen!
Ik ga dan als het goed is naar een tuincentrum verderop,, kijken of ze mooi hout hebben, of ze de bodem die ik ga kopen hebben, en natuurlijk gelijk stenen voor dit zelfbouwprojectje!
Hopelijk rijden we op de terugweg gelijk ff langs G•mm• voor het Plexiglas
lekker alle spullen kopen!
Ik ga dan als het goed is naar een tuincentrum verderop,, kijken of ze mooi hout hebben, of ze de bodem die ik ga kopen hebben, en natuurlijk gelijk stenen voor dit zelfbouwprojectje!
Hopelijk rijden we op de terugweg gelijk ff langs G•mm• voor het Plexiglas
Welke bodem ga je nemen? 
Ik weet niet meer hoe het heet...
Ik zoek het wel even op..
Kan het niet vinden.
Maar het zijn fijne afgeronde 'korrels', en het is gelijk een soortvan voedingsbodem,, planten schijnen het er heel goed op te doen.
Ik zoek het wel even op..
Kan het niet vinden.
Maar het zijn fijne afgeronde 'korrels', en het is gelijk een soortvan voedingsbodem,, planten schijnen het er heel goed op te doen.
Echt?Kevin schreef:Plexiglas kun je toch insnijden met een stanleymes en dan breken
Wel benieuwd welke bodem het dan is..
K zal binnenkort wel ff kijken hoe het heet.
Opletten met voedingsbodems. Als je planten niet al de voeding opgebruiken, ben je enkel algen aan 't voeden. Tenminste, dat is mijn ervaring... 

Cichlids forever!
200x65x80 Gymno-bak: okt 12
335x70x80 Retroculus/Uaru-bak: okt '13
250x70x80 H. notatus-bak: okt '14
270x70x80 V. argentea-bak: sep '15
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Het is 'gewoon' een bodembedekking,, maar dan een waar de planten het goed op doen 
Zo werd het aan mij uitgelegd.
Zo werd het aan mij uitgelegd.
Dan zal het wel in orde zijn, niet? 
Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Daar ga ik wel vanuit ja 
Het liefst ga ik vandaag nog aan de slag,, maar dat gaat helaas niet vanwege school..
Het liefst ga ik vandaag nog aan de slag,, maar dat gaat helaas niet vanwege school..
Houd je wel rekening met de filterinlaat? Daar moeten natuurlijk geen plexiglas of stenen voor zitten 
Jaa daar had ik al wel aan gedacht, maar bedankt voor het nogmaals attenderen daarop
. 't Zou je maar gebeuren dat je het allemaal afhebt,, het plaatst, en dat het je dan opeens opvalt. Dat zou flink balen zijn.
Maar ik kies ervoor om het geheel niet aan de filterdinges vast te kitten. Dit omdat het én makkelijk te verwijderen is, én dan heb ik ook nog het probleem niet dat ik een paar dagen moet wachten totdat t echt goed is uitgehard.
Scheelt ook voor de vissen natuurlijk,, want die hoeven dan niet een paar dagen in een alternatief bakje te zitten.
Ik ga vandeweek het idee nog helemaal uitwerken zodat ik precies weet wat ik ga doen, dan kan ik het in de vakantie heel gemakkelijk en snel voor elkaar krijgen (das te hopen) endan kan ik na een paar dagen alles iit de bak halen, om vervolgens er nieuwe dingen voor terug te doen.
Nog wel wat vragen;
1. Hoe kan ik stenen in hun lengte zegmaar, recht doormidden krijgen? (zagen enz, welke zaag of wat voor gereedschap)
2. Wanneer alle nieuwe spullen er weer inzitten en ook grotendeels het oude water, kan ik dan gelijk de vissen terugplaatsen, of moet ik nog eenn uurtje of langer wachten enz?
3. Hoeveel water kan ik maximaal verversen? Dit vanwege het kopen van emmers enz.
Maar ik kies ervoor om het geheel niet aan de filterdinges vast te kitten. Dit omdat het én makkelijk te verwijderen is, én dan heb ik ook nog het probleem niet dat ik een paar dagen moet wachten totdat t echt goed is uitgehard.
Scheelt ook voor de vissen natuurlijk,, want die hoeven dan niet een paar dagen in een alternatief bakje te zitten.
Ik ga vandeweek het idee nog helemaal uitwerken zodat ik precies weet wat ik ga doen, dan kan ik het in de vakantie heel gemakkelijk en snel voor elkaar krijgen (das te hopen) endan kan ik na een paar dagen alles iit de bak halen, om vervolgens er nieuwe dingen voor terug te doen.
Nog wel wat vragen;
1. Hoe kan ik stenen in hun lengte zegmaar, recht doormidden krijgen? (zagen enz, welke zaag of wat voor gereedschap)
2. Wanneer alle nieuwe spullen er weer inzitten en ook grotendeels het oude water, kan ik dan gelijk de vissen terugplaatsen, of moet ik nog eenn uurtje of langer wachten enz?
3. Hoeveel water kan ik maximaal verversen? Dit vanwege het kopen van emmers enz.