mijn nieuwe bak
mijn nieuwe bak
hallo ik ben willem en heb sinds vorige week een nieuwe bak had eerst een van 40x20 nu heb ik een bak van 1 meter bij 50cm heb een paar guppen 2 maanvissen en 2 algeters er in zitten en een kempvis nu wilik wat meer vissen erin hebben wie kan mij vertellen wat ik er nog bij kan doen.
met vriendelijke groet willem
met vriendelijke groet willem
Re: mijn nieuwe bak
Weet je ook wat voor algeneters je hebt?
En heb je die maanvissen net, of zaten ze misschien eerst ergens anders in? Wat zijn de precieze afmetingen van het aquarium?
Wat voor vissen zou je zelf willen hebben?
Let wel: van maanvissen in een meterbak ben ik geen voorstander. Als je veel ervaring, voldoende uitwijkmogelijkheden en een goed passend koppel hebt dan zou het eventueel kunnen. Zou je aan 1 van deze voorwaarden niet kunnen voldoen, dan is het niet verstandig.
En heb je die maanvissen net, of zaten ze misschien eerst ergens anders in? Wat zijn de precieze afmetingen van het aquarium?
Wat voor vissen zou je zelf willen hebben?
Let wel: van maanvissen in een meterbak ben ik geen voorstander. Als je veel ervaring, voldoende uitwijkmogelijkheden en een goed passend koppel hebt dan zou het eventueel kunnen. Zou je aan 1 van deze voorwaarden niet kunnen voldoen, dan is het niet verstandig.
De bak van Bas: klikkerdeklikkerdeklik
de maanvissen zaten eerst in mijn anderebak het is een kleine soort maanvis en de ras van de algeter weet ik niet heb ze in capelle gehaald bij special pet ze zijn ongeveer 12 cm en zoals ik ze meemaak erg sociaal met de andere vissen en over wat ik zelf nog in de bak er bij wil is mooie gekleurde vissen
o ja mijn bak is 1meterx50cmx50cm
groet willem
groet willem
Daar was ik al bang voor (wat de andere bak betreft).
Maar kleine maanvissen bestaan niet. Ongeacht de soort horen ze tussen de 25 à 30 cm. hoog te worden.
Ter vergelijk 2 maanvissen van mij:

Op de voorgrond een - niet geheel raszuivere - rond de 10 cm. grote vis, gered uit een rekord 600, op de achtergrond een zelfde soort maanvis van rond de 25 cm. alleen een paar jaar ouder. En ik heb ze nog groter
.
Maar kleine maanvissen bestaan niet. Ongeacht de soort horen ze tussen de 25 à 30 cm. hoog te worden.
Ter vergelijk 2 maanvissen van mij:

Op de voorgrond een - niet geheel raszuivere - rond de 10 cm. grote vis, gered uit een rekord 600, op de achtergrond een zelfde soort maanvis van rond de 25 cm. alleen een paar jaar ouder. En ik heb ze nog groter
dat zijn mooie vissen op de foto maar hoe groot is jou bak als ik het vragen mag en heb je soms nog wat tips voor mij.
Ik geloof iets van 2 meter. MAar je bak is met afterk van grind enzo waarschijnlijk te laag.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Of te wel, eerst eens goed nadenken waar je interesses naar uitgaan, bv vissen uit Azië, Amerika of een gezelschapsbak en dan eens kijken welke vissen er qua maat in kunnen.
Wat je maanvissen aangaat, ik zou daar een ander huisje voor zoeken.
Wat je maanvissen aangaat, ik zou daar een ander huisje voor zoeken.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
oke zal ik doen ik denk dat ik er gewoon een gezelligheid bak van maak weet jij soms leuke gekleurde visjes dan kan ik kijken of het leuke vissen zijn mijn zoontje van 5 is autistisch en heeft adhd maar vind deze grote bak geweldig hij kan er wel uren naar kijken
als je leuke gekleurde visjes wil voor je zoontje , zijn misschien oa guppen en platy`s een optie.
die hebben meestal felle kleuren en kweken veel en zijn makkelijk te houden
die hebben meestal felle kleuren en kweken veel en zijn makkelijk te houden
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
oke weet je nog meer soorten vis die ik er bij kan doen heb er zelf niet zoveel verstand ervan dus ben ik blij met elke raad en tip zodat ik later ook deze hobby kan uitbreiden.heb ruimte zat in huis daar kunnen nog heel wat grote baken in kwijt maar wil eerst wat meer kennis opbouwen.
groetjes willem
groetjes willem
de neon tetra of de kardinaaltetra zijn ook vriendelijke en kleurige visjes.
maar het is natuurlijk een questie van smaak
je zou er zelfs wat garnaaltjes bij kunnen doen.
maar het is natuurlijk een questie van smaak
je zou er zelfs wat garnaaltjes bij kunnen doen.
groetjes Mar
Zoontje van 5 van ons is ook wat specialer (wordt gedacht aan Asperger) en die vind die dwergkreeftjes helemaal te gek.
Ik heb hier een bakje van 80cm voor de jongens en daar zitten een paar CPO's in, wat waaierhandgarnalen, Japonica garnaaltjes, koppel Betta's, koppel apistogramma en wat danio's en kardinaaltjes.
Zo ziet hij ook af en toe wat over Spongebob kruipen, maar kijk dus ook eens naar dwerg gourami's, kunnen ze zien hoe een schuimnest gebouwd wordt.
En inderdaad guppies is leuk, zeker als ze jong hebben, alleen het nadeel is dat je er dan op een gegeven moment veel te veel heb.
Je bak is groot genoeg voor een koppeltje Apistogramma's, en met een beetje geluk kun je hier ook wat kweekresultaat van krijgen.
Hier vinden ze zoiets echt schitterend.
Ik heb hier een bakje van 80cm voor de jongens en daar zitten een paar CPO's in, wat waaierhandgarnalen, Japonica garnaaltjes, koppel Betta's, koppel apistogramma en wat danio's en kardinaaltjes.
Zo ziet hij ook af en toe wat over Spongebob kruipen, maar kijk dus ook eens naar dwerg gourami's, kunnen ze zien hoe een schuimnest gebouwd wordt.
En inderdaad guppies is leuk, zeker als ze jong hebben, alleen het nadeel is dat je er dan op een gegeven moment veel te veel heb.
Je bak is groot genoeg voor een koppeltje Apistogramma's, en met een beetje geluk kun je hier ook wat kweekresultaat van krijgen.
Hier vinden ze zoiets echt schitterend.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Zie profiel (2,50 mtr. x 60 cm. x 60 cm.).jager765 schreef:dat zijn mooie vissen op de foto maar hoe groot is jou bak als ik het vragen mag en heb je soms nog wat tips voor mij.
Mijn oudste zoon is autistisch en hij genoot juist van de meer rustige vissen als dwerggoerami's, honinggoerami's, kuhlii's, dat soort vissen. Maar goed, dat zal natuurlijk ook en júist voor hen een kwestie van persoonlijke smaak zijn.
Moet wel zeggen dat het hem nu niets meer interesseert (hij is nu 12), de enige vissen die hij nu nog interessant vindt zijn de vlagcichliden.
hoera heb nog een bak erbij gekocht nu 1 van 1.65x50x50 een toffe bak heb ze allebei naast elkaar staan aan 1 wand zitten nu momenteel 4 jonge discusvissen van 12cm in ik ben superblij dat ik van mijn partner nog een grotebak erbij mog nemen groetjes willem