Tanganyika biotoopje
-
Rietslang
Onderwerp auteur
Tanganyika biotoopje
mijn vraag is of het mogelijk is een klein tanganyika biotoop te maken van een 80cm bak?
malawi is hier al helemaal niet toepasselijk dacht ik..
inhoud 90 L (waar er aan zand en steen toch wel een grote 10 kg vanaf gaat naar mijn gedacht)
malawi is hier al helemaal niet toepasselijk dacht ik..
inhoud 90 L (waar er aan zand en steen toch wel een grote 10 kg vanaf gaat naar mijn gedacht)
Re: Tanganyika biotoopje
Zeker kan dat, je moet dan denken aan de slakkenhuis bewoners en enkele kleinere rotsbewoners.
Met de juiste vis keuze kwa karakter kun je een bestand krijgen wat goed met elkaar overweg kan.
Met de juiste vis keuze kwa karakter kun je een bestand krijgen wat goed met elkaar overweg kan.
zeker weten en je hebt genoeg mooie en intresante soorten om uit te zoeken
denk aan neolamprologus soorten en lamprologus of xenotilapia en misschien ook de julidochromis.
verzin maar een mooi lijstje of soort (1 soort in de bak is ook erg mooi bij tang) en bedenken wij wel mee of het kan
denk aan neolamprologus soorten en lamprologus of xenotilapia en misschien ook de julidochromis.
verzin maar een mooi lijstje of soort (1 soort in de bak is ook erg mooi bij tang) en bedenken wij wel mee of het kan
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
-
Rietslang
Onderwerp auteur
thanx, dit is compleet nieuw voor mij..
Ik was idd aan het overwegen om een soortaqua te gaan houden maar zou de combinatie van Neolamprologus brichardi en een aantal Lamprologus similis lukken?
Ik was idd aan het overwegen om een soortaqua te gaan houden maar zou de combinatie van Neolamprologus brichardi en een aantal Lamprologus similis lukken?
Nope, brichardi is heeel erg territoriaal. En btw xenotilapia in een 890cm bak kan beter niet, vanaf 120cm.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
Rietslang
Onderwerp auteur
anders de Altolamprologus compressiceps vind ik ook zeer karaktervol..
DAt zijn rovers.... dus ook betr niet.
-
bordeauxdog
- 200-400

ik heb de altolamprologus compressieceps en lamporologus multifasciatus samen gaat erg goed.
Maar dit is een 180 liter bak en jonge visjes hou ik niet over!
Ik zou een koppel Telmatochromis burgeoni een koppeltje Julidochromis transcriptus en misschien wat kleine syno's
Maar dit is een 180 liter bak en jonge visjes hou ik niet over!
Ik zou een koppel Telmatochromis burgeoni een koppeltje Julidochromis transcriptus en misschien wat kleine syno's
Iff there are no dogs in heaven then I'm not going!!!!!!!!!!!!!!!
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
-
Rietslang
Onderwerp auteur
zijn er geen van die mooie gele dieren of is dat malawi?
dat is malawi.
of je moet de synodontis bedoelen, maar die is meer zandkleurig
puur een koppel alto's is echt voor een 120 bak, ik heb ze in een mtr bak gehad en was geen succes. je ziet ze nooit of zijn aan het aanvallen. kleuren zien er dan ook niet uit.
persoonlijk vindt ik 1 koppel julidochromus transcriptus en lamprologus smillis of multifaciatus het mooist.
als indeling zou ik dan wel de schelpen aan de ene kant van je aqua en de stenen aan de andere kant zodat ze nog wel een beetje rust krijgen, in het midden bijv de valineria spiralis, zo zien ze mekaar niet of ze kunnen uit het zicht vluchten.
of je moet de synodontis bedoelen, maar die is meer zandkleurig
puur een koppel alto's is echt voor een 120 bak, ik heb ze in een mtr bak gehad en was geen succes. je ziet ze nooit of zijn aan het aanvallen. kleuren zien er dan ook niet uit.
persoonlijk vindt ik 1 koppel julidochromus transcriptus en lamprologus smillis of multifaciatus het mooist.
als indeling zou ik dan wel de schelpen aan de ene kant van je aqua en de stenen aan de andere kant zodat ze nog wel een beetje rust krijgen, in het midden bijv de valineria spiralis, zo zien ze mekaar niet of ze kunnen uit het zicht vluchten.
aquarium 60x20x30
-
bordeauxdog
- 200-400

ik denk dat je de neolamprologus leleupi bedoelt, deze zijn knalgeel maar moeten in een grotere bak.
Een kleine Julidochromis soort is erg leuk en mooi getekent.
En slakkenhuis cichliden hebben een erg leuk karakter, ik zweer bij de Burgeoni maar lamprologus soorten zijn ook interressant
Een kleine Julidochromis soort is erg leuk en mooi getekent.
En slakkenhuis cichliden hebben een erg leuk karakter, ik zweer bij de Burgeoni maar lamprologus soorten zijn ook interressant
Iff there are no dogs in heaven then I'm not going!!!!!!!!!!!!!!!
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Zeker slakkenhuizen zijn ook mooi. Ik vind zelf de stappersi prachtig maar die is wel wat lastiger (hoge pH enz), en Julidochromis erbij gaat prima (vraag maar aan jarik)...
-
Rietslang
Onderwerp auteur
bedankt voor alle voorbeelden
is heel leuk wat combi's te horen
vergis ik me maar is tanganyika geen hard water?
wat zijn de perfecte waardes eigenlijk?
en kan een plant als de vallisneria wel goed gedijen daarin?
is heel leuk wat combi's te horen
vergis ik me maar is tanganyika geen hard water?
wat zijn de perfecte waardes eigenlijk?
en kan een plant als de vallisneria wel goed gedijen daarin?
VAllisneria houdt wel van lekker hard eigenlijk. HEt beste is volgens mij pH rond de 8-8,5.
met wildvang is 8 ongeveer de gewenste ph, bij naweek kan 7,5 ook makkelijk aangezien ze daar in worden groot gebracht. eigenlijk zou je eerst een kweker moeten zoeken en zijn waardes overnemen in je eigen bak. maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. gh rond de 12 en je zit goed.
kalk is toch wel de makkelijkste manier van ph verhogen
kalk is toch wel de makkelijkste manier van ph verhogen
aquarium 60x20x30