Hallo allemaal,
Graag jullie mening en advies:
Ik heb dus een trofis 180x60x65 ik wil er een gezelschapsbak van maken hoofdzakelijk ZA en met veel planten.
op dit moment heb ik een bakje van 60x30x30 deze vissen gaan dus over in mijn nieuwe bak:
- koppel colisa chuna
- koppel Mikrogeophagus ramirezi
- 4 corydoras panda's
- 4 kuhli's
- 2 Otocinclus affinis
In mij nieuwe bak wil ik de volgende vissen erbij doen kan dit ?
- 40 roodneuszalm schol
- 15 a 20 corydoras sterbai
- koppel kersenbuik
- harem 1m 2v apistogramma hongsloi
- 6 a 8 maanvissen
- 4 Otocinclus cocama
Kan dit of wordt het te druk ? graag jullie mening ook of de koppels bij elkaar kunnen of wordt dat vechten ?
Alvast bedankt
Dutchborg
visbestand 180x60x65
Re: visbestand 180x60x65
Die kersenbuik zou ik niet doen, denk dat dit herrie gaat worden met je dwergchiclides.
Sterbai zou ik zelf op max 15 houden, waarom maak je geen grotere school van de panda's?
1 soort van cory's vind ik zelf mooier.
Die cocama ken ik niet.
Eigenlijk zou ik ook geen kuhli's en Colisa's doen, dan houd je het echt helemaal op zuid amerika.
Sterbai zou ik zelf op max 15 houden, waarom maak je geen grotere school van de panda's?
1 soort van cory's vind ik zelf mooier.
Die cocama ken ik niet.
Eigenlijk zou ik ook geen kuhli's en Colisa's doen, dan houd je het echt helemaal op zuid amerika.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Cocama is een prachtige vis, ik had hem zelf ook gewild maar hij wordt bijna nooit aangeboden, ik heb gehoord dat A'plus hem had voor €29,95
ik heb het maar even laten zitten... en idd kersenbuiken zou ik echt niet doen. Ze kweken ook nog eens vlekkeloos en je raakt ze niet kwijt. Als je er dan teveel hebt wordt dat bonje met je maanvissen en apisto's. Je zou ze wel kunnen vervangen door 2 andere soorten dwergcichliden...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Ik sluit me aan bij de vorige posts.
De cocama is inderdaad heel mooi!
De cocama is inderdaad heel mooi!
Groeten, Jarik
Ik heb de cocama nu gezien onder de naam sp. Peru voor €15,12 bij Daniël & Miranda's
Bedankt voor jullie tips ...
jammer dat kersenbuiken niet gaat lijkt me juist leuk om een nest met kleintjes te krijgen maarja als je ze niet kwijt raakt en als het alleen maar onrust geeft dan doen we dat dus niet.
Wat betreft die kuhli's en colisa's tja die heb ik nu eenmaal en tja ga ze niet weg doen wie a aegt moet b zeggen en ze hebben het nu ook erg naar hun zin dus wil ze ook me nieuwe grote bak gunnen
29,95 das wel en prijs waar ik ook nu even van schrik ...lol maarja wie weet als ik me vrouw lief aankijk
Toch een vraag als ik ipv die kersenbuik een ander dwerg soort zou nemen wordt dat ook niet te druk ? koppel ramirezi's en harem apisto's en als dat kan welke kunnen dan het beste bij elkaar wat betreft apisto's ?
Die site van Daniel @ miranda's is wel een mooie site daar ga ik even lekker door heen neuzen thx
voor de tip
Groeten,
Dutchborg
jammer dat kersenbuiken niet gaat lijkt me juist leuk om een nest met kleintjes te krijgen maarja als je ze niet kwijt raakt en als het alleen maar onrust geeft dan doen we dat dus niet.
Wat betreft die kuhli's en colisa's tja die heb ik nu eenmaal en tja ga ze niet weg doen wie a aegt moet b zeggen en ze hebben het nu ook erg naar hun zin dus wil ze ook me nieuwe grote bak gunnen
29,95 das wel en prijs waar ik ook nu even van schrik ...lol maarja wie weet als ik me vrouw lief aankijk
Toch een vraag als ik ipv die kersenbuik een ander dwerg soort zou nemen wordt dat ook niet te druk ? koppel ramirezi's en harem apisto's en als dat kan welke kunnen dan het beste bij elkaar wat betreft apisto's ?
Die site van Daniel @ miranda's is wel een mooie site daar ga ik even lekker door heen neuzen thx
Groeten,
Dutchborg
Laatst gewijzigd door Dutchborg op 11 mei 2010 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Maakt niet uit, in zo'n grote bak zou ik er zelf nóg een soort bijdoen op de bodem, Nannacara, Crenicara, LAetacara (bestaat die nog?), ...
Je bedoelt de Laetacara curviceps?
Laatst nog gezien bij de Maanvis in Dordt.
Maar 3 soorten dwergchilcides.... weet niet, zou het zelf niet gauw doen.
Laatst nog gezien bij de Maanvis in Dordt.
Maar 3 soorten dwergchilcides.... weet niet, zou het zelf niet gauw doen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
nee ik ben bang dat het problemen gaat geven maar kan voorlopig even aankijken met koppel ramirezi's en harem apisto's kan altijd nog later er wat bij zetten eerst kijken hoe het gaat.
Ander vraag misschien kan ik daar wat mee apisto's wat is de beste samenstelling kwa harem 1m + 2v of kan je er meer bij elkaar zetten bij mij weten vliegen meerdere vrouwen elkaar in de "vinnen" maar als jullie meer ervaring hebben met meerdere apisto's van zelfde soort bij elkaar hoor ik dat ook graag
Ander vraag misschien kan ik daar wat mee apisto's wat is de beste samenstelling kwa harem 1m + 2v of kan je er meer bij elkaar zetten bij mij weten vliegen meerdere vrouwen elkaar in de "vinnen" maar als jullie meer ervaring hebben met meerdere apisto's van zelfde soort bij elkaar hoor ik dat ook graag
Zou niet meer dan 2 vrouwen per soort, de vrouwen maken dacht ik juist het territorium.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Klopt maar meer vrowuen kan prima, zelfs 7 levert geen problemen op in zo'n bak.