Aqua-cube 25
-
Clubkop
Onderwerp auteur - 400-600

Aqua-cube 25
Hallo,
Heb vandaag op de beurs een aqua-cube 25 gekocht.
Hier heb ik nog wat vraagjes over:
1. het binnenfilter bevat kool, dit is niet nodig he? moet ik dit vervangen door iets anders? (en is dat mogelijk?).
2. Er zit geen verwarming bij, is dit nodig? ik wil er in de eerste instantie alleen maar vuurgarnalen in hebben.
3. kan ik deze bak opstarten door water uit mijn andere aquarium te halen? (60 % en dan 40 % kraanwater?), om zo de indraaitijd misschien te verkorten?
1. het binnenfilter bevat kool, dit is niet nodig he? moet ik dit vervangen door iets anders? (en is dat mogelijk?).
2. Er zit geen verwarming bij, is dit nodig? ik wil er in de eerste instantie alleen maar vuurgarnalen in hebben.
3. kan ik deze bak opstarten door water uit mijn andere aquarium te halen? (60 % en dan 40 % kraanwater?), om zo de indraaitijd misschien te verkorten?
Re: Aqua-cube 25
1. ik weet niet hoe het eruit ziet, maar ik denk het wel. de kool mag er wel uit. wat je erbij kan doen ligt aan de ruimte die je overhoud. en waar je zelf het liefst mee werktClubkop schreef:Hallo,
2. ja, ook garnalen hebben warmte nodig en zeker zo'n klein bakkie is snel afgekoeld.
3. ja dat kan ook, maar zou toch wel een weekje wachten om de pomp de kans te geven om een bacterienbestand op te bouwen.
het verhaaltje dat je schreef of het berichtje?dirk trilob schreef:oohw foutje...
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
-
Clubkop

Bedankt voor je antwoord.
Ik hou niet heel erg veel ruimte over in dat filtertje, maar daar kan ik dus in doen wat ik zelf maar wil?
En wat zou een goede vervanger hiervoor zijn?
Oke, ga ik vanmiddag ook een klein verwarmingkje kopen
Oke, zoiets dacht ik inderdaad ook al, ff wachten dus nog.
Edit:
Ojah, zouden jullie er een achterwand in doen?
Ik hou niet heel erg veel ruimte over in dat filtertje, maar daar kan ik dus in doen wat ik zelf maar wil?
En wat zou een goede vervanger hiervoor zijn?
Oke, ga ik vanmiddag ook een klein verwarmingkje kopen
Oke, zoiets dacht ik inderdaad ook al, ff wachten dus nog.
Edit:
Ojah, zouden jullie er een achterwand in doen?
-
Clubkop

Hier wat fotos van het filtertje.

Rechts heb ik het kool even in gedaan, dat zat dus in dat gat met het sponsje wat er naast ligt (dat zit er dus voor)

Dat gat gaat bijna door het hele sponsje heen, zo'n 5 cm diep is dat gat.

Rechts heb ik het kool even in gedaan, dat zat dus in dat gat met het sponsje wat er naast ligt (dat zit er dus voor)

Dat gat gaat bijna door het hele sponsje heen, zo'n 5 cm diep is dat gat.
-
dirk trilob
- 0-200

tja ik had eerst ff andere topic moeten lezen voordat ik domme vragen stel :-PGerard schreef:het verhaaltje dat je schreef of het berichtje?dirk trilob schreef:oohw foutje...
Heb zelf in mijn kleine filtertje een stukje blauwe spons en in het andere kamertje Siporax mini voor de bacterie opslag.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
-
Clubkop

Oke, ik heb hier ook nog een zakje filterspul liggen, en dat zijn een soort van kleine kiezelsteentjes (verschillende groottes) ik dacht ik doe dat er mooi in.

dit?
als het niet te groot is, waarom niet. ik zelf vindt het best nog wel grof
aquarium 60x20x30
-
Clubkop

Ja daar lijkt het erg veel op inderdaad.
bakje staat nu mooi te draaien, al maakt het filtertje wel een beetje kabaal, net of het asje niet helemaal lekker is.
zat verder nog te denken aan zon nano co2 set van colombo. of is dat bij bovenstaande planten niet echt nodig?
bakje staat nu mooi te draaien, al maakt het filtertje wel een beetje kabaal, net of het asje niet helemaal lekker is.
zat verder nog te denken aan zon nano co2 set van colombo. of is dat bij bovenstaande planten niet echt nodig?
je planten staan in een ander topic
co2 heb ik geen verstand van, maar kwaad kan het nooit. heb ik er van begrepen iig
co2 heb ik geen verstand van, maar kwaad kan het nooit. heb ik er van begrepen iig
aquarium 60x20x30
-
Clubkop

Ojah inderdaad haha
maar dit zijn ze:
1 x Eleocharis acicularis (Naaldgras)
1 x Echinodorus tenellus
2 x Vesicularia dubyana (javamos)
1 x Cyperus helferi
2 x Micranthemum micranthemoides (Hemianthus micranthemoides)
2 x Glossostigma elatinoides
2 x Utricularia Graminifolia
2 x Hemianthus Callitrichoides
maar dit zijn ze:
1 x Eleocharis acicularis (Naaldgras)
1 x Echinodorus tenellus
2 x Vesicularia dubyana (javamos)
1 x Cyperus helferi
2 x Micranthemum micranthemoides (Hemianthus micranthemoides)
2 x Glossostigma elatinoides
2 x Utricularia Graminifolia
2 x Hemianthus Callitrichoides
Dat is niet helemaal waar, tenzij je bio-co2 bedoeld en de richtlijnen voor de diffuser goed opvolgt.Gerard schreef:je planten staan in een ander topic![]()
zie je wel, nog een hoop te leren. 
aquarium 60x20x30
Geeft niks natuurlijk daarvoor hangen we hier rond toch.
Een te hoog co2 gehalte is dodelijk voor vissen, een geforceerde manier van co2 toedienen is niet zonder gevaar aangezien de planten 's nachts niets verbruiken. Dus 's avonds en 's nachts afsluiten of zeer goed afstellen is wel van belang.
Bij de bio-co2 diffuser is het zo dat hij in verhouding staat tot je wateroppervlak waarbij een teveel word gelost in de omgeving, 's nachts word er meer gelost als overdag dus maar je blijft ten alle tijden binnen veilige marges mits je dus de richtlijnen voor de diffuser goed opvolgt.
Een te hoog co2 gehalte is dodelijk voor vissen, een geforceerde manier van co2 toedienen is niet zonder gevaar aangezien de planten 's nachts niets verbruiken. Dus 's avonds en 's nachts afsluiten of zeer goed afstellen is wel van belang.
Bij de bio-co2 diffuser is het zo dat hij in verhouding staat tot je wateroppervlak waarbij een teveel word gelost in de omgeving, 's nachts word er meer gelost als overdag dus maar je blijft ten alle tijden binnen veilige marges mits je dus de richtlijnen voor de diffuser goed opvolgt.