wit plekje
-
Rietslang
Onderwerp auteur
wit plekje
één van men sumatranen heeft een witte plek juist voor haar/zijn rugvin..
Kweet niet hoe dit komt of wat het is, het diertje amuseert zich nochtans en eet goed tussen zen soortgenootjes..
Foto is haast onmogelijk als je een beetje sumatraantjes kent..
BTW; is zeker geen witte stip
Kweet niet hoe dit komt of wat het is, het diertje amuseert zich nochtans en eet goed tussen zen soortgenootjes..
Foto is haast onmogelijk als je een beetje sumatraantjes kent..
BTW; is zeker geen witte stip
Re: wit plekje
is het echt een witte plek of losse schubben, of mist hij daar helemaal zijn schubben, kan ook nog.
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
-
Rietslang
Onderwerp auteur
neen, gewoon een witte plek
misschien opgelopen toen de groep als een bende gekken tekeer ging om een groenvoertabletje..
misschien opgelopen toen de groep als een bende gekken tekeer ging om een groenvoertabletje..
wil je even bij de rugvin kijken of een rode rand ziet of weet je of je dat is opgevallen?
aquarium 60x20x30
-
Rietslang
Onderwerp auteur
er is idd een rode rand aan de rugvin van het diertje maar dit is toch eigen aan sumatraantjes?
zeker gezonde
al de rest heeft dit ook..
zeker gezonde
al de rest heeft dit ook..
ik bedoel echt aan het uiteinde van de vin, lijkt alsof het ontstoken is. dus inderdaad niet de standaard kleuren.
waarom wil ik het weten? als dat het geval is of geweest, dan is het een begin van vinrot en daar moet je natuurlijk wel wat aan doen. dat kan beginnen met een witte vlek voor aan de vin en\of een rode rand echt aan de uiteindes van de vinnen.
het zou lullig zijn als ik zeg oh niks aan de hand, en over 2 weken zit er geen vin meer aan de vis.
waarom wil ik het weten? als dat het geval is of geweest, dan is het een begin van vinrot en daar moet je natuurlijk wel wat aan doen. dat kan beginnen met een witte vlek voor aan de vin en\of een rode rand echt aan de uiteindes van de vinnen.
het zou lullig zijn als ik zeg oh niks aan de hand, en over 2 weken zit er geen vin meer aan de vis.
aquarium 60x20x30
-
Rietslang
Onderwerp auteur
ja natuurlijk
en ik apprecieer uw reactie ten zeerste!
Maar voor de rest blijkt het visje in gezonde toestand
Moest het probleem zich verergeren zie ik me wel genoodzaakt het diertje te verwijderen..
Maar volgens mij is het gewoon een bijtwondje zoals ik al zei van zen soortgenootjes..
en ik apprecieer uw reactie ten zeerste!
Maar voor de rest blijkt het visje in gezonde toestand
Moest het probleem zich verergeren zie ik me wel genoodzaakt het diertje te verwijderen..
Maar volgens mij is het gewoon een bijtwondje zoals ik al zei van zen soortgenootjes..
Maar ook bijtwondjes kunnen gaan ontsteken met alle gevolgen van dien.
Zo wie zo zou ik er zelf Sera Ectopur in doen, al is het maar preventief misschien en met de gedachte van baat het niet....
Zo wie zo zou ik er zelf Sera Ectopur in doen, al is het maar preventief misschien en met de gedachte van baat het niet....
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Rietslang
Onderwerp auteur
Wat is sera Ectopur eigenlijk?
Is het iets om het weefsel te herstellen?
Hopelijk geen zo'n kuur dat je water voor 7 dagen groen uitslaat
Heb hem de laatste tijd vaak ih oog gehouden maar de wond verbeterd er niet echt op, de plek word niet echt groter maar als je echt goed kijkt dan zie je dat rond het wondje de andere schubjes loskomen..
Wel miniscuul eigenlijk
Het ziet er volgens mij zoals een bijtwondje uit toen ten zen met zen 13 als gekken om een groenvoertabletje drumden..
Ik geef nochtans genoeg te eten
ze worden al een beetje mollig, eventjes op dieet
Zal zeker een foto posten, eerst batterijen vinden
en zoals ik al zei, ze zijn heel actief om een duidelijke foto te maken
Is het iets om het weefsel te herstellen?
Hopelijk geen zo'n kuur dat je water voor 7 dagen groen uitslaat
Heb hem de laatste tijd vaak ih oog gehouden maar de wond verbeterd er niet echt op, de plek word niet echt groter maar als je echt goed kijkt dan zie je dat rond het wondje de andere schubjes loskomen..
Wel miniscuul eigenlijk
Het ziet er volgens mij zoals een bijtwondje uit toen ten zen met zen 13 als gekken om een groenvoertabletje drumden..
Ik geef nochtans genoeg te eten
ze worden al een beetje mollig, eventjes op dieet
Zal zeker een foto posten, eerst batterijen vinden
en zoals ik al zei, ze zijn heel actief om een duidelijke foto te maken
Kleine quote:
Voor de preventie en bestrijding van schimmels en ectoparasieten in zoetwater en zeewater.
sera ectopur® is ideaal voor het ondersteunen van een behandeling met sera verzorgingsmiddelen. Het om de twee weken toedienen van 5 g sera ectopur® op 50 liter water vermindert de stress en verhindert zuurstofgebrek.
Of te wel, een zoutige preventief middeltje wat erg kan voorkomen.
Zelf geef ik het niet elke 2 weken maar 1x in de maand.
Voor de preventie en bestrijding van schimmels en ectoparasieten in zoetwater en zeewater.
sera ectopur® is ideaal voor het ondersteunen van een behandeling met sera verzorgingsmiddelen. Het om de twee weken toedienen van 5 g sera ectopur® op 50 liter water vermindert de stress en verhindert zuurstofgebrek.
Of te wel, een zoutige preventief middeltje wat erg kan voorkomen.
Zelf geef ik het niet elke 2 weken maar 1x in de maand.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Rietslang
Onderwerp auteur
Effe meededelen..
Het plekje heeft zich intussentijd bijna volledig hersteld
kan niet met zekerheid zeggen wat de oorzaak was, volgens mijn vermoeden zoals ik eerder zei was het een beetje door zen soortgenootjes..
Deze soort kan dus volgens mij wel tegen een stootje
En ze voelen zich echt op hun best nu, een plezier om een schooltje van deze levendige visjes in huis te hebben
Het plekje heeft zich intussentijd bijna volledig hersteld
kan niet met zekerheid zeggen wat de oorzaak was, volgens mijn vermoeden zoals ik eerder zei was het een beetje door zen soortgenootjes..
Deze soort kan dus volgens mij wel tegen een stootje
En ze voelen zich echt op hun best nu, een plezier om een schooltje van deze levendige visjes in huis te hebben
Das goed om te horen, ook een teken dat je bak lekker draait, anders had misschien kunnen gaan ontsteken oid.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie