Wat is dit nu weer???
Re: Wat is dit nu weer???
ancitrus is een pantsermeerval en de naam zegt het al pantser is hard en daar heeft schimmel veel minder grip op en ook paracieten komen moeilijk door het pantser.
je zou ook de gezonde vis in een Qbakje kunnen doen en het aquarium met een overdosis van 30% medicijn kunnen behandelen, dan moet je er wel extra lucht op zetten
groetjes Boebie
je zou ook de gezonde vis in een Qbakje kunnen doen en het aquarium met een overdosis van 30% medicijn kunnen behandelen, dan moet je er wel extra lucht op zetten
groetjes Boebie
-
Rietslang
ja, dat is wat ik bedoelde
maar dan zou ik wel uw water volledig leeghalen en opnieuw vullen en derna voor de zekerheid nog es een kuur proberen
maar dan zou ik wel uw water volledig leeghalen en opnieuw vullen en derna voor de zekerheid nog es een kuur proberen
-
tomenden
- 200-400

- Contacteer:
Sjeetje....., das waardeloos zeg
Hopelijk dunt je visbestand niet verder uit.
'k blijk je berichten volgen
STERKTE !!!!
Hopelijk dunt je visbestand niet verder uit.
'k blijk je berichten volgen
STERKTE !!!!
Momenteel geen bak meer.
Oriënterend voor een Paludarium
Nou mijn idee om extra raad te halen is ook tegen gevallen want ze konden me daar ook niet echt verder helpen!!
Ben nog steeds mijn temp aan het verhogen ik zit nu op 28 graden, hoop dat het effect heeft?
Sinds gister dan ook weer de medicijnen erbij gedaan dus dat is nog even afwachten of dat dat ook werking heeft??
Vandaag nog geen verliezen geleden maar vermoedt dat er weer een cory besmet is, hij is nog rap zat maar ik dacht dat ik een plekje zag zitten en een onderhuidse bloeding(iets wat mij bij de andere nog niet is opgevallen!!)
Maar goed we gaan weer een nacht in dus wachten we met enige spanning de ochtend maar weer af!
@Boebie en Rietslang mocht ik na deze medicijn kuur(nog 4 dagen) nog geen verbeteringen zien dan ga ik idd over op de maatregelen waar jullie het over hebben, wie weet hè
@tomenden Dank je en ja ik hoop het ook want stiekum zie je toch aardig wat beessies (en centjes) verdwijnen zo, helaas sta je redelijk machteloos zo, want ja... als je hondje of poesje ziek is dan pak je die bij je en troost je die op een of andere manier maar met een vis is dat ook weer allemaal moeilijker he ;-)
Vooral als je zo voor je bak zit en je ziet gewoon binnen een paar uur tijd je vis lijden en dood gaan!!
Maar goed ik houdt jullie op de hoogte, oja mijn waterwaardes blijven stabiel
Ben nog steeds mijn temp aan het verhogen ik zit nu op 28 graden, hoop dat het effect heeft?
Sinds gister dan ook weer de medicijnen erbij gedaan dus dat is nog even afwachten of dat dat ook werking heeft??
Vandaag nog geen verliezen geleden maar vermoedt dat er weer een cory besmet is, hij is nog rap zat maar ik dacht dat ik een plekje zag zitten en een onderhuidse bloeding(iets wat mij bij de andere nog niet is opgevallen!!)
Maar goed we gaan weer een nacht in dus wachten we met enige spanning de ochtend maar weer af!
@Boebie en Rietslang mocht ik na deze medicijn kuur(nog 4 dagen) nog geen verbeteringen zien dan ga ik idd over op de maatregelen waar jullie het over hebben, wie weet hè
@tomenden Dank je en ja ik hoop het ook want stiekum zie je toch aardig wat beessies (en centjes) verdwijnen zo, helaas sta je redelijk machteloos zo, want ja... als je hondje of poesje ziek is dan pak je die bij je en troost je die op een of andere manier maar met een vis is dat ook weer allemaal moeilijker he ;-)
Vooral als je zo voor je bak zit en je ziet gewoon binnen een paar uur tijd je vis lijden en dood gaan!!
Maar goed ik houdt jullie op de hoogte, oja mijn waterwaardes blijven stabiel
Als de tijd vliegt....vlieg mee
MP Karat 100, vis bestand:
8 vuurneon
4 luipaard danio
3 guppen (pleegkids hihi)
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
Gebruik je nu een ander medicijn?
Apart zetten zou ik trouwens niet doen, misschien dat de vis het niet toont, wil dat nog niet zeggen dat die het niet heeft.
En als je hem overplaatst, wat stress geeft, krijgt de ziekte juist meer kans als het nu toch latent in hem zit.
Ook de onderhuidse bloeding kunnen duiden op een bacteriële infectie.
Apart zetten zou ik trouwens niet doen, misschien dat de vis het niet toont, wil dat nog niet zeggen dat die het niet heeft.
En als je hem overplaatst, wat stress geeft, krijgt de ziekte juist meer kans als het nu toch latent in hem zit.
Ook de onderhuidse bloeding kunnen duiden op een bacteriële infectie.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Nee heb nog het zelfde medicijn deze kon ik voor een 2de keer inzetten als de eerste niet effectief was, over de onderhuidse bloeding had ik al zo`n vermoeden!
Oke dan houdt ik het overplaatsen nog maar achterwege want idd het is logisch dat de stress er niet goed voor is...
We wachten maar weer even af kan nu nog niets duidelijk zien in de bak want de lampies zijn nog niet aan, maar zal het hier zeker up to date houden
Oke dan houdt ik het overplaatsen nog maar achterwege want idd het is logisch dat de stress er niet goed voor is...
We wachten maar weer even af kan nu nog niets duidelijk zien in de bak want de lampies zijn nog niet aan, maar zal het hier zeker up to date houden
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
Hopelijk gaat het nu beter.
Anders zou ik toch eens kijken of je geen ander merk kan vinden.
Zelf heb ik goede ervaringen met merken als Colombo, Esha, JBL en Sera.
Eerlijk gezegd, nooit iets van Tetra gebruikt, bij mijn LFS hebben ze daar geloof ook niets van qua medicatie.
Anders zou ik toch eens kijken of je geen ander merk kan vinden.
Zelf heb ik goede ervaringen met merken als Colombo, Esha, JBL en Sera.
Eerlijk gezegd, nooit iets van Tetra gebruikt, bij mijn LFS hebben ze daar geloof ook niets van qua medicatie.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ik hoop het ook Kees, en als dit nu nit helpt ga ik idd een ander merk proberen...Er moet toch iets zijn wat de rest van mijn bevolking kan redden!
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
Meestal wel, maar er zijn ziektes bij......
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
ff een update en dan wel een met goed nieuws (voorzichtjes gezegt)
Heb mijn temp nu op 29.5 graden en laatste dag medicijnen(ga morgen over kool filteren) en heb sinds woensdag geen zichtbaar besmette en/of overleden vissen gehad...zou het dan mss voorbij zijn?????
Ben wel aan `t afkloppen hoor want je weet maar nooit!!
waterwaardes zijn trouwens ook continu stabiel gebleven.
dat was ie weer en ik houdt jullie op de hoogte!?
Heb mijn temp nu op 29.5 graden en laatste dag medicijnen(ga morgen over kool filteren) en heb sinds woensdag geen zichtbaar besmette en/of overleden vissen gehad...zou het dan mss voorbij zijn?????
Ben wel aan `t afkloppen hoor want je weet maar nooit!!
waterwaardes zijn trouwens ook continu stabiel gebleven.
dat was ie weer en ik houdt jullie op de hoogte!?
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
-
tomenden
- 200-400

- Contacteer:
Klink al een stuk beter dan een paar dagen geleden.
Niet te vroeg juichen maar gematigd optimistisch mag wel hoor !!!
Niet te vroeg juichen maar gematigd optimistisch mag wel hoor !!!
Momenteel geen bak meer.
pfff gelukkig maar, heeft deze kuur misschien toch wel geholpen, we duimen allemaal mee dat het voorbij is.
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
Hopelijk was het dat dus, fingers crossed.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
sow weer ff een updateje.
Het ziet er nog steeds goed uit hierzo, nog steeds geen uiterlijke symptomen en geen afvalligen dusssss.....
Ben nu toch een beetje harder aan `t juichen en het gezucht en gepuf is ook voorbij.
Ben vandaag begonnen met de temp weer te verlagen en daarmee aan het hopen dat ik niets aanspoor om weer de kop op te steken, waterwaardes zijn nog steeds stabiel!!!
i`m still keeping my fingers crossed
Het ziet er nog steeds goed uit hierzo, nog steeds geen uiterlijke symptomen en geen afvalligen dusssss.....
Ben nu toch een beetje harder aan `t juichen en het gezucht en gepuf is ook voorbij.
Ben vandaag begonnen met de temp weer te verlagen en daarmee aan het hopen dat ik niets aanspoor om weer de kop op te steken, waterwaardes zijn nog steeds stabiel!!!
i`m still keeping my fingers crossed
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
Kijk dat is goed nieuws. ben niet echt bekend met dit probleem maar zou je de temp nog niet een paar dagen hoger houden?
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs