ik heb in mn rio180 met ingelijmd juwel filter een dode corydoras liggen..
precies in de hoek klem onder het filter..
heb al geprobeerd hem eruit te krijgen met een lepeltje, stokje en met een losse juwel pompkop en een stuk slang er aan flink onderdoor aan het spuiten geweest.
hij zal waarschijnlijk met het vervangen van de bodem klem zijn komen te zitten en ik was nog oooooh zo voorzichtig..
hij lag er dus al 2 weken. ik krijg hem er met geen mogelijkheid uit.
ik weet dat het niet goed is voor de waterkwaliteit en dat het een belasting voor je aquarium is.
maar HOE erg zal het zijn dan..
kwam ook een stinkende lucht onder vandaan na het spuiten (leek wel muf in de verte wat chloor achtig)
heb maar een goeie scheut nitrivec erin gespoten (heb waarschijnlijk stukjes vis eronder weg gespoten) en heb nu een vettig laagje op het water..
nitraat zit op 10mg/l en nitriet op 0,0
ammonium kan ik niet meten (maar aangezien dit een tussenstof in het afbraak proces is neem ik aan dat ook die 0 is aangezien nitriet 0 is)
noujah, in ider geval is het ff goed belucht door de stroming en kunnen de aerobe bacterien hun werk doen. hoop dat de anaerobe bacterien het afbraakproces niet gaan tegenwerken.
ik hou in ieder geval mn waardes goed in de gaten.
graag jullie mening
dode vis
Re: dode vis
ik denk dat het iedereen hier wel eens is overkomen dat je opeens een vis (op garnaal) mist die daarna ook niet meer opduikt.
en dan moet het dus ook wel zo zijn dat ie in je bak is vergaan.
zou dus zelf zeggen: til er niet te zwaar aan.
daarnaast is droogvoer ook gewoon vispoeder...dus dooie vis.
Als er geen andere bewoners in de bak zijn die zich te goed doen aan de overblijfselen, dan zou ik er toch alles aan doen om het uit de bak zien te krijgen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Precies, maar dat zegt eerder dat je voer niet moet blijven liggen maar meteen opgegeten moet worden...Stefan schreef:ik denk dat het iedereen hier wel eens is overkomen dat je opeens een vis (op garnaal) mist die daarna ook niet meer opduikt.
Ik zou het idd gewoon blijven proberen...
Klaar om info te spuiten en absorberen!