de planten heb ik al aardig op een rijtje, 80 % komt ook echt uit azie, de rest is toch favorietjes die ik toch terug wil hebben. anubias nana bijv.
maar nu nog de vissen. ehh nee, eerst de maat van de bak: 60x20x30 dat is dus echt 20 breed en 30 hoog. kom ik uit op 36 liter. zit er nog hout en planten in dus houden we het op 30 liter. gaat iets meer in maar we houden het lekker ruim. dat was het makkelijke gedeelte. de bak wordt 2keer per uur rondgepompt
voor de vissen wil ik als hoofdvis celestichthys margaritatus. beter bekend als microrasbora galaxi.
minimaal 10 liefst 15-20.
en dan nog corydoras habrosus. ook min 10. ik weet het, niet uit azie, maar zoek maar eens een andere, botia is of te groot of niet aan te komen (sidthimunki bijv.)
dan denk ik dat het voor twee soorten scholen te druk gaat worden, dus denk ik misschien aan een koppel of harem van het een of ander. zelf denk ik dan aan een Trichopsis pumila, knorgourami of Parasphaerichthys ocellatus, maar die vindt ik wat minder.
hebben jullie nog ideen? of heb je ervaring met de knorgourami? qua gedrag en hoeveel.
en is het wel verstandig om er nog een koppel in te zetten?