Vraagjes cacatuoides

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Vraagjes cacatuoides

Bericht door Laurens »

Zoals sommigen misschien gelezen hebben heb ik mijn 80cm bak opnieuw ingericht, ik was van plan hierin 15 kardinaaltetra's, 10 bijlzalmen een koppel ramirezi's en een L340 in te doen.
Nou is mijn probleem dat ik mijzelf niet altijd weet te porren om water te verversen :oops: , en dat ik dus niet 1x per 2 weken of zelfs per week kan (lees: zal gaan) verversen. Ik denk dus niet dat het handig is voor mij ramirezi's te nemen.
Nou heb ik gekeken voor een andere dwergcichlide uit zuid-amerika, maar deze geven veelal het zelfde probleem, of passen niet in mijn bak. Ik kwam dus uit op de Apistogramma cacatuoides.
  • Vraag 1: Deze zou erom bekend staan goed tegen lage kwalitiet water te kunnen. Mijn eerste vraag is dus: wat is jullie ervaring hiermee?
    Vraag 2: ik heb gehoord dat caca's harems vormen... Hoeveel vrouwtjes zou ik in mijn bak moeten, hoeveel kunnen?
    Vraag 3: Ik lees overal dat cacatuoides een holenbroeder is. Betekent dit dat ik minstens een hol per dier moet hebben? en hoe groot moeten deze zijn? (stukje pvc of kokosnoot?)
Als jullie vinden dat ik beter helemaal geen cichliden kan nemen, zeg het dan liever, want liever geen vis dan een dode vis...
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Gerard
800-1000
800-1000

Re: Vraagjes cacatuoides

Bericht door Gerard »

ik zou je willen aanraden het niet te doen. tenzij dit de enige vissen zijn die je wil houden, maar dat was niet de bedoeling denk. buiten het broedseizoen gaat het wel, maar in het broedseizoen hou je geen andere vis meer over. daarnaast moet je bak in 3 stukken delen doormiddel van hoge beplanting zodat de vrouwtjes mekaar niet zien, en in elk hokje heb je weer een bergje stenen nodig voor een holletje. het mannetje terrroriseerd de hele bak en jaagt iedereen weg.

ik zeg, niet doen.sorry
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.

Rietslang

Re: Vraagjes cacatuoides

Bericht door Rietslang »

Van dezelfde mening
heb ooit een mannetje apisto Agasizzi met enkele vrouwtjes gehad in men gezelschaps
en zoals Gerard al zei, in de broedperiode zullen ze vrijwel de helft van je bak overnemen waardoor
je andere dieren voortdurende stress zullen hebben..

De vrouwtjes kunnen fel tekeer gaan om hun eitjes te beschermen