Sinds 3 dagen heb ik een nieuw fenomeen in mijn aquarium.
Op de bodem lag een klomp (ik denk) eitjes (zie foto) http://www.imagebam.com/image/fd7d4467803402
Dezelfde avond zag ik dat mijn vrouwtjes zwaarddragers allemaal op één kluitje op de bodem bivakkeren, gedrag dat ik nooit eerder had gezien. (zie foto) http://www.imagebam.com/image/0bebfc67803403
Ik weet dat eitjes van de zwaarddragers na of binnen 1 dag al uitkomen, dus ga ik er maar vanuit dat ze niet van hun zijn.
Verder heb ik geen oranje vissen in mijn aquarium zitten, maar de overige bewoners zijn:
Pangio kuhlii sumatranus (Indische modderkruiper),
Albino Ancistrus (heb ik al 3x jongen van gehad; nu ook, er zwemmen er een stuk of 20-25, iemand interesse?!?)
Corydoras aneus albino,
Thayeria Boehlkei (Hockeystick),
Gymnocorymbus ternetzi (Zwarte Tetra),
Cheirodon axelrodi (Kardinaaltetra),
Poecilia sphenops (Black Molly),
Garra Rufa (Knabbelvisjes)
Komt iemand dit bekend voor? vind het zo raar/opvallend dat het aantreffen van de eitjes precies samenvalt met het gedrag van de zwaarddragers....
bvbd
Oranje eitjes en raar gedrag zwaarddragers
-
tomenden
- 200-400

- Contacteer:
Re: Oranje eitjes en raar gedrag zwaarddragers
Ik denk toch dat ze van de ancistus zijn. Deze leggen eitjes van deze kleur maar dan in een holletje van het kienhout of stenen. De vader blijft dan in de buurt om over de eitjes te waken.
Wat zou kunnen is dat de eitjes weggewaaid zijn door een krachtige vin/staartslag waardoor ze in het zicht zijn komen te liggen.
Heb je er al op gegoooooogled?
Dat de zwaarddragers zo reageren weet ik niet.
Ik heb wel intresse in een paar albino's maar zit momenteel met een probleem waardoor ik ze nu niet kan hebben.
Misschien verder afhandelen via pb
Wat zou kunnen is dat de eitjes weggewaaid zijn door een krachtige vin/staartslag waardoor ze in het zicht zijn komen te liggen.
Heb je er al op gegoooooogled?
Dat de zwaarddragers zo reageren weet ik niet.
Ik heb wel intresse in een paar albino's maar zit momenteel met een probleem waardoor ik ze nu niet kan hebben.
Misschien verder afhandelen via pb
Momenteel geen bak meer.
Oriënterend voor een Paludarium
Oriënterend voor een Paludarium
Zwaarddragers zijn levendbarend dus van die zullen het niet zijn.
Dus van wie ze dan zijn en waarom de zwaarddragers zo reageren...
Hoelang zitten die Garra Rufa er al in?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
't zijn (waren) eitjes van de Ancistrus, ze zijn inmiddels of opgegeten of uitgekomen.Kees schreef:Zwaarddragers zijn levendbarend dus van die zullen het niet zijn.
De Garra Rufa heb ik nu zo'n 2,5 à 3 weken zwemmen (5 stuks)
Zouden ze nu toch wel aan gewend zijn lijkt mij.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
ik vermoed witte stip.
alle vijf de kardinaaltetra's gingen als eerste; het leek net of ze langzaam wegrotten, de staarten en vinnen leken langzaam uit elkaar te vallen; de lichaampjes waren bedekt met iets wat het meest leek op kleine korreltjes zout. Binnen 24 uur was het met alle vijf gedaan.
Gek genoeg is op de zwaarddragers niets te zien, ze zien er gewoon gezond uit, net als alle andere (volwassen vissen)
ik heb één jonge black molly zitten die een klein beetje wit spul op zijn staart zitten, verder gedraagt ie zich gezond.
Alle (ca. 25-30) jonge ancistrussen hebben het niet overleefd, ook niet de al wat oudere van ong. 2cm.
Misschien zit er nog een enkele ergens verstopt, maar de meeste liggen dood op de bodem.
...
alle vijf de kardinaaltetra's gingen als eerste; het leek net of ze langzaam wegrotten, de staarten en vinnen leken langzaam uit elkaar te vallen; de lichaampjes waren bedekt met iets wat het meest leek op kleine korreltjes zout. Binnen 24 uur was het met alle vijf gedaan.
Gek genoeg is op de zwaarddragers niets te zien, ze zien er gewoon gezond uit, net als alle andere (volwassen vissen)
ik heb één jonge black molly zitten die een klein beetje wit spul op zijn staart zitten, verder gedraagt ie zich gezond.
Alle (ca. 25-30) jonge ancistrussen hebben het niet overleefd, ook niet de al wat oudere van ong. 2cm.
Misschien zit er nog een enkele ergens verstopt, maar de meeste liggen dood op de bodem.
...
Als het echt witte stip is, dan is een kuurtje Esha Exit wel op zijn plaats.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
klinkt ook als vinrot in comb. met witte stip. hebben de vissen veel stress gehad? misschien de bak heringericht?
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
valt mee volgens mij, de bak is ik denk 4 a 5 weken voor dit alles begon compleet leeg geweest en opnieuw ingericht, maar heb dat regelmatig gedaan ivm de krabben die erbij gezeten hebben (enorme rotzooimakers), de vissen reageerden daar eigenlijk nooit abnormaal op, eenmaal terug in de schone bak waren ze altijd direct weer in hun element.
Wat ik vermoed is dat het misschien te maken kan hebben met een water-ververs-beurt, ik denk dat er per ongeluk teveel koud water bijgekomen is.
Vandaag zien de vissen er alweer een stuk beter uit, de bak is weer levendiger, de guppen zwemmen weer door de hele bak, de jonge black molly is de enige die nog een beetje "zout" op zijn staart en rugvin heeft.
Zou een kuur Esha Exit uit voorzorg kwaad kunnen, of zou het beter zijn om nog even af te wachten?
Wat ik vermoed is dat het misschien te maken kan hebben met een water-ververs-beurt, ik denk dat er per ongeluk teveel koud water bijgekomen is.
Vandaag zien de vissen er alweer een stuk beter uit, de bak is weer levendiger, de guppen zwemmen weer door de hele bak, de jonge black molly is de enige die nog een beetje "zout" op zijn staart en rugvin heeft.
Zou een kuur Esha Exit uit voorzorg kwaad kunnen, of zou het beter zijn om nog even af te wachten?
je kan er beter mee beginnen. de witte stip ligt nu op de bodem te wachten tot er weer een gestressd visje langskomt, met een kuurtje ben je daar vanaf.
aquarium 60x20x30
En niet vergeten, een gestreste vis, is heel vatbaar voor stip en zeker zo'n actie (bak helemaal leeg etc) is behoorlijk stress vol.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie