Wat een onderwerptitel :p
Ik vroeg mij af....
Het is een gegeven: Vis eet vis
Als ik nu sites bekijk met informatie over vissen staat er vaak bij dat de vis alleen kan worden gehouden met vissen van tenminste eigen grootte of met grotere vissen.
Maar als je een vis dat samen laat zwemmen met een grotere vis, dan geldt nog steeds... Vis eet vis.
Alleen zat het kleine visje nu niets opeten, dat ie nu als eten wordt gezien is dan niet relevant.......
Waarom ik dit opmerk? Ik heb een gezelschaps bakje staan (rio 300) en wil daar toch een keer vis in met BODY. Maar wil ook niet van mijn kegelvlekbarbelen af. Er zwemmen ook nog een paar kardinalen rond. Maar die kunnen eventueel naar een andere bak.
Een mooie vis lijkt mij een zilverhaai / catfish achtige vis. Maar ja, niet ten koste van alles.
Wie heeft hier iets (on) zinnigs over te vertellen?
vissen van grootte
Re: vissen van grootte
Niet elke vis is agressief of heeft altijd trek in andere visjes. Als de kleine vis zo klein is dat het een 1 hapsbrok wordt dan is het snel gebeurd. Als een vis kleiner is maar toch niet hapklaar dan kunnen ze best bij elkaar. dit geld niet voor elke vis, vissen kunnen bijv ook aan de vinnen van andere visjes gaan knabbellen en dat moet je ook niet hebben.
Die vissen waar jij het over hebt houden volgens mij wel van andere visjes. Ik weet dit niet helemaal zeker.
hangt er heel erg van af wat je er bij doet denk ik.
Die vissen waar jij het over hebt houden volgens mij wel van andere visjes. Ik weet dit niet helemaal zeker.
hangt er heel erg van af wat je er bij doet denk ik.
meervallen zin te houdenn met kleinere vissen 
Maar zoals slinder zegt niet alle grote vissen zijnn agressief naar kleintjes.
Zelf heb ik altijd maanvissen gehad en straks weer maar ik heb er ook altijd kardinaaltjes bij. als maanvissen groter worden dan kan het wezen dat ze de kardinaaltjes opeten, maar het is nog nooit gebeurt bij mij.
Maar zoals slinder zegt niet alle grote vissen zijnn agressief naar kleintjes.
Zelf heb ik altijd maanvissen gehad en straks weer maar ik heb er ook altijd kardinaaltjes bij. als maanvissen groter worden dan kan het wezen dat ze de kardinaaltjes opeten, maar het is nog nooit gebeurt bij mij.
-
blingbling
- 0-200

ik heb gezien dat van alles kan.
ik moets nadat mijn 300l bak was lek gegaan mijn 30 malawi's noodgedwongen in mijn 100l bak doen.
hier zaten op dat moment nog zo'n 20tal guppies in uit een ander gekocht aquariumpje.
de guppen waren al redelijk van formaat.
en binnen 1,5 minuut zaten de 30 malawi's er nog alleen in
maar als mijn jonge malawi's ongeveer even groot zijn als de guppen toen of zelfs kleiner mogen ze gewoon rond zwemmen tussen de grote zonder dat ze opgegeten worden of erop gejaagd wordt.
dus voor je er een grotere bij zet leer eerst het gedrag van de vis.
ik moets nadat mijn 300l bak was lek gegaan mijn 30 malawi's noodgedwongen in mijn 100l bak doen.
hier zaten op dat moment nog zo'n 20tal guppies in uit een ander gekocht aquariumpje.
de guppen waren al redelijk van formaat.
en binnen 1,5 minuut zaten de 30 malawi's er nog alleen in
maar als mijn jonge malawi's ongeveer even groot zijn als de guppen toen of zelfs kleiner mogen ze gewoon rond zwemmen tussen de grote zonder dat ze opgegeten worden of erop gejaagd wordt.
dus voor je er een grotere bij zet leer eerst het gedrag van de vis.
Momenteel heb ik maanvissen wat kardinalen, kegelvlekbarbelen en een zootje grondvissen coridoras...
Malawi of tangaika (schrijf ik dat zo goed?) heb ik niet zoveel interesse in.
Kunnen jullie eens aangeven welke combinatie van vissen jullie hebben rond zwemmen (dus welke soort grote en welke kleine). Mogelijk dat ik hier dan uit een keus kan maken wat mogelijk in mijn bak erbij zou kunnen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie vriendelijke visjes en de wat minder vriendelijke.
Malawi of tangaika (schrijf ik dat zo goed?) heb ik niet zoveel interesse in.
Kunnen jullie eens aangeven welke combinatie van vissen jullie hebben rond zwemmen (dus welke soort grote en welke kleine). Mogelijk dat ik hier dan uit een keus kan maken wat mogelijk in mijn bak erbij zou kunnen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie vriendelijke visjes en de wat minder vriendelijke.
Dat zou ik voor de veiligheid gaar aanvullen. Het klopt dat de meeste soorten "zuignappen" en cory's ongevaarlijk zijn maar...Sander schreef:meervallen zin te houdenn met kleinere vissen
als je ze zoekt in de zilverhaai-achtige vorm kom je waarschijnlijk eerder bij grote roofsoorten als de roodstaartmeerval. Deze worden veelal te groot voor bakken van 1.50m of kleiner (dus ook een rio 300) en zullen heel veel soorten vissen naar binnen werken...Rebus schreef:Een mooie vis lijkt mij een zilverhaai / catfish achtige vis
Als je idd zoekt naar de Algeneters en Cory's zitten er geen vreters tussen, die zijn wel onschuldig. Voor jou maar bak zou je bijv. hier eens kunnen kijken ("Zuignappers" tussen 15 en 25 cm)
Klaar om info te spuiten en absorberen!