Wat voor vissen?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Slider
0-200
0-200

Wat voor vissen?

Bericht door Slider »

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het inrichten van een 60x30x30 aquarium. Ik ben er alleen nog niet uit wat voor vissen ik ga nemen. Ik ben bezig met een rots achterwand en zat zelf te denken aan een tenganyika aquarium. Maar ik begreep dat je dan niet zo heel veel vissen kan nemen. Het lijkt mij leuk om een redelijk aantal vissen te nemen.
Hebben jullie tips voor wat voor vissen ik kan nemen. Ik kan mijn aquarium er nog helemaal op aan passen omdat ik nog geen planten en inrichting heb gekocht. heb alleen een zelfgemaakte achterwand.

Alvast bedankt weer.

PS; Sry voor al mijn vragen maar ik ben een beginner en wil niets aan het toeval overlaten.

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Wat voor vissen?

Bericht door Laurens »

Al die vragen zijn niet erg, anders kan je net zo goed meteen je account opheffen :P

Maar om ze te beantwoorden:
Bij een Tanganyikabak kan je inderdaad niet uit zoveel vissen kiezen als bij een Amazone- of Indiase bak,
  • een kolonie slakkenhuiscichliden
    • of
    een koppel andere cichliden,
    • of
    een groepje meervalletjes
is eigenlijk de enige mogelijkheid. Vandaar dat het vaak de echte tanganyika-fanaten zijn die een 60cm bak als tanganyika gebruiken, aangezien je met amazone of india beter de ruimte kan benutten in een bak van die maat.
Als je voor india gaat zou ik zeggen
  • -een schooltje kleine karperachtigen (rasbora's , danio's, barbelen),
    • en
    -een koppeltje dwerg-, honing- of knorgoerami's
    • en
    -een groepje modderkruipers (Pangio kuhlii, Botia sidthimunki) of Hara jerdoni's
Bij Amazone:
  • Een schooltje kleinere karperzalmen (geslachten Paracheirodon, Nematobrycon, Hemigrammus,...)
    • en
    Een groepje oppervlaktevissen (Carnegiëlla-soorten, Nannostomus marginatus)
    • en
    Een koppel dwergcichliden (Microgeophagus ramirezi, Apistgramma cacatuoides, A. nijsseni, A. gibbiceps)
De vissen die ik voorstelde voor Amazone en India kan je ook door elkaar gebruiken....
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Onderwerp auteur
Slider
0-200
0-200

Bericht door Slider »

heel erg bedankt. hier kan ik echt wat mee. Ik vind de inrichting van een tangayika bak wel erg mooi en ik denk dat ik dat ook aanhoud maar dat ik het net wat meer amazone maak door er wat houd in te leggen, iets minder stenen en iets meer planten. een amazone tussen wat rotsen zal ik maar zeggen. dan kan ik er amazone vissen in doen.
tangayika cichliden zijn ook erg terotoriaal heb ik begrepen, en ze schijnen ook flink te slopen.

bedankt

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Dat kan je inderdaad doen, maar bedenk dat je bak het meest op de echte amazone lijkt als je hem volkiepert met stenen, hout en bladeren... misschein is dat iets voor jou...
Klaar om info te spuiten en absorberen!

marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Ik kwam deze site tegen die ik zelf wel handig vond om mee te beginnen:http://www.drsfostersmith.com/pic/artic ... 83&c=3578&

Succes :lol:
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"