Zilveren Arowana

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Zilveren Arowana

Bericht door Kevin »

Ik heb nog wat informatie opgezocht over de Zilveren Arowana:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Arowana
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

ilm
0-200
0-200

Re: Zilveren Arowana

Bericht door ilm »

kijk altijd handig, ik heb alleen geen zilvere maar de zwarte :lol:

ilm
0-200
0-200

Bericht door ilm »

ff nog een benadrukking op deze soort vissen, dus AROWANA'S, oftewel osteomglossum en geen uitzondering op de latijnse naam die daar op volgt.

ten eerste:

1:Je bak is al gauw te klein(2meter is te klein)

2:Nooit twee bij elkaar, boeit niet man, vrouw of koppel.

3:je andere vissen zijn al gauw te klein(dus voer)

4:In een meter bak passen ze zich niet aan, ze groeien gewoon door, dus begin pas bij 2meter of meer als je er een aanschaft op jonge leeftijd, en nee jong kunnen ze ook niet in een meter bak.

5:Het liefste willen ze alleen levend voer, je kunt ze aanleren om ingevroren vis, garnalen en mosselen te eten, droog voer zal op ten duur ook lukken als ze echt honger hebben, maar groot sterk, levendig en niet te vergeten gezond worden ze er niet van.

6:Laatst zag ik zilvere arowan's van een grote van een 12 cm te koop voor 17euries en 95 centen, geen geld, gezond ook nog, maar veel te goedkoop. Alleen om de mensen die nog niet eens weten wat het is af te schrikken. Als ze hen kopen, komen er ze wel achter wat het is, maar met behulp van onwetende dieren leed, en meestal geen winkelier die hun uitvraagt, en met verstand de klant helpt.

7:vaak genoeg heb ik gehoord dat een arowana de geest heeft gegeven, doordat ze helemaal verkeerd gevoed en in verkeerde omstandigheden leven.

8: kunt u aan alle punten voldoen, instemmen en je inleven wordt je wellicht een trotse eigenaar van een arowana.
Vergeet nooit dat een zilver arowana een lengte van 90cm zeer zeker kan halen, in het wild leven ze, en die zijn zonder uitzonderinging 1.30m in gevangeschap ben ik ze tegen gekomen van +90cm!!!! voor de zwarte is dat +85cm!!!!! de andere arowana soorten zijn daar niet anders in, groter wellicht, en zeker haplustiger en veel meer springgraag

Zo wat punten, heb je vragen na deze uitleg, dan hoor ik dat graag!!!!!

Coby

Bericht door Coby »

Dat zijn weer een aantal goede tips! :D

Channa Chachua
0-200
0-200

Bericht door Channa Chachua »

arowa is een van de weinige vissen waarvan ik zeg dat ie niet in een aquarium thuis hoort en in een binne vijver is ie ook niet te houden om het niets voor niets water monkey in het wild springen ze uit het water

mvg

PatrickM
0-200
0-200

Bericht door PatrickM »

bovenstaande ben ik het mee eens al heb ik zelf in een 350x65x80cm aquarium met succes 1 jaar lang 2 zilver arowana's bij elkaar gehad. (tegen de 70cm)
gaat dus zeker niet altijd fout.
Uiteindelijk heb ik ze samen met mijn cichla;s die ik toen had ook weg moeten doen.
Het wordt uiteindelijk te groot en te grof voor een aquarium.