Ik heb een vraag,
Iedereen heeft het over osmosewater, maar ik gebruik water wat onthard is.
Onthard water is eigenlijke niets meer dan de hardheid naar beneden is gebracht met speciaal zout.
Bij ons op de waterleiding hebben we een waterontharder staan. Wat inhoud dat er een hardheid van 2 dh uit de kraan komt.(wat ook kalk in de badkamer scheelt, dus als huisman een hoop werk scheelt) Ik moet zeggen dat de vissen en de garnalen het uitstekend doen. De honinggoeramie's maken regelmatig schuimnestjes waar ik vaak toch nakweek van heb.
Dus wat is jullie mening,
welke water is beter
-
jari4now
Re: welke water is beter
Het beste water is waar je visjes zich in thuis voelen, en wat voor jou makkelijk verversen is, dit geeft meestal het meest stabiele water en dat is het allerbelangrijkste, dus uit de kraan zonder toevoegingen is altijd hetzelfde tijdens verversen.
Osmose wordt wel veel gebruikt bij o.a. discussen, omdat deze nogal wat eisen stellen aan het water, met name bij wildvang om dat die een PH van 6.1 tot 6.8 erg prettig vinden.
Maar ook hier is het bij nakweek discussen niet meer nodig als er niet gekweekt wordt, ik ververs ook met kraantjeswater 2x per week 30%...doen ze het prima op
Osmose wordt wel veel gebruikt bij o.a. discussen, omdat deze nogal wat eisen stellen aan het water, met name bij wildvang om dat die een PH van 6.1 tot 6.8 erg prettig vinden.
Maar ook hier is het bij nakweek discussen niet meer nodig als er niet gekweekt wordt, ik ververs ook met kraantjeswater 2x per week 30%...doen ze het prima op