Kersenbuiken

Plaats reactie

Onderwerp auteur
michel
0-200
0-200

Kersenbuiken

Bericht door michel »

Ik heb in mijn bakkie sinds vandaag een man best wel groot en kleinere vrouwtje.

Nu is mijn vraag gaat dit wel lukken samen,want tot nu toe vliegt de grotere man achter het kleine vrouwtje aan.
Ze heeft totaal geen kleur als hij in de buurt is,als ze alleen is komt de kleur wel terug.

Of moeten ze nog aan elkaar wennen. :?:

Dante
600-800
600-800

Re: Kersenbuiken

Bericht door Dante »

ik heb geen ervaring met kersenbuikjes, maar meestal wanneer een vis de kleuren verliest is dit een teken van stress of angst.

mogelijk dat het wennen is nog aan elkaar.

hoe lang heb je dit al dan? enkele dagen?

Onderwerp auteur
michel
0-200
0-200

Bericht door michel »

Dante schreef:ik heb geen ervaring met kersenbuikjes, maar meestal wanneer een vis de kleuren verliest is dit een teken van stress of angst.

mogelijk dat het wennen is nog aan elkaar.

hoe lang heb je dit al dan? enkele dagen?

Nee ze zitten net bij elkaar dus zeg maar een uurtje nu...

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

ik zou het even een weekje aankijken. mochten ze na een week nog steeds zo aggressief tegen over elkaar zijn zou ik pas gaan nadenken over eventuele oplossingen. mogelijk moeten ze elkaar nog een beetje leren kennen, elkaars terretorum leren kennen, etc...

gewoon even aankijken is mijn advies dus voor de komende week :)

Onderwerp auteur
michel
0-200
0-200

Bericht door michel »

Dante schreef:ik zou het even een weekje aankijken. mochten ze na een week nog steeds zo aggressief tegen over elkaar zijn zou ik pas gaan nadenken over eventuele oplossingen. mogelijk moeten ze elkaar nog een beetje leren kennen, elkaars terretorum leren kennen, etc...

gewoon even aankijken is mijn advies dus voor de komende week :)
Dank je...zal het ff gaan kijken (weekie)... :)

remco30jaar
0-200
0-200

Bericht door remco30jaar »

Wie o wie kan mij helpen. Ik heb 2 kersenbuiken(man en vrouw), maar nu gaat net het licht aan en zie dat ze raar bij de oppervlakte hangen. Heb dit probleem wel is gehad door verkeerde toevoer van co2, maar dat lijkt me nu niet het probleem aangezien de overige vissen hier geen last van hebben. Heb de kersenbuiken dit nog nooit zien doen. De rest van de vissen zwemmen vrolijk rond.

Ik heb gisteren wel de bak flink uitgekuist en wat nieuwe planten erin gezet. Mannetje hangt nu wat in het javamos en het vrouwtje in de tegenovergestelde hoek. Heb wel wat algencontrole in de bak gegooid gisteren. Zou dit het probleem kunnen zijn???

graag hoor ik van jullie

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Algencontrole??
Ken het niet, maar klinkt als een chemische oplossing voor een algenprobleem?
Zoja, kan goed zijn dat ze daar op reageren.
Ik zou als het morgen niet verbeterd, 20% tot 30% water verversen en kijken wat dit doet.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

remco30jaar
0-200
0-200

Bericht door remco30jaar »

Kees schreef:Algencontrole??
Ken het niet, maar klinkt als een chemische oplossing voor een algenprobleem?
Zoja, kan goed zijn dat ze daar op reageren.
Ik zou als het morgen niet verbeterd, 20% tot 30% water verversen en kijken wat dit doet.
Hoi kees,

ik bedoelde sera algovec(staat onder algencontrole, had ik ff duidelijk neer moeten zetten) Is dus idd chemische oplossing voor algenprobleem, gebruik ik eigenlijk echt nooit, maar dacht na stevig opruimen even erin doen voor de zekerheid, aangezien ik niet zo'n groot algenprobleem heb. voorheen geen problemen mee gehad.Maar denk dat ik het idd maar niet meer ga gebruiken. Heb idd 30% water ververst en ze beginnen nu weer bij te komen. Zwemmen weer vrolijk rond. Ook kan het liggen aan mijn bio co2(zelfgemaakt). Had nieuwe suiker gist oplossing gemaakt. Aangezien ik aardig wat planten heb gestekt (vooral snelgroeiers)kan het ook zijn dat hierdoor de planten te weinig co2 opnemen? Maar de andere vissen zijn hier waarschijnlijk minder vatbaar voor. Heb co2 aanvoer nu ook ff afgesloten. Gebruik ook easy carbo, dus waarschijnlijk te veel co2. Wacht het nu even rustig af.

Bedankt voor reactie.

ik twijfel ook of ik man of vrouwen heb.. Het lijkt erop dat ik een man heb, maar vind toch moeilijk te zien na informatie op internet gezocht te hebben. Ze draaien af en toe wel om elkaar heen en trillen wat met de vinnen.
heb wel 2 vrouwen in de bak zitten en 1tje word door beide achterna gejaagd, dus de opgejaagde ga ik er binnenkort maar uithalen voordat ze de dood word ingejaagd. De andere heb een behoorlijke dikke buik..