Dat ze geen Esha 2000 hadden, je bent toch wel in Barendrecht geweest en niet bv in Ijsselmonde?
Als je teveel nitriet in de bak heb zitten dan ververs je te weinig.
Welk middel had je eigenlijk wel?
Ook wel nieuwsgierig of de nieuwe eigenaar dit probleem ook gaat krijgen.
In ieder geval succes met het heropstarten straks.
babyguppies
Re: babyguppies
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
mayan
Onderwerp auteur
Ik heb in ieder geval voldoende tijd om informatie te verzamelen over hoe ik het beste een aquarium op kan starten. De visjes heb ik weggegeven, alleen het aquarium moet ik nog schoonmaken.
Wat ze me verkocht hebben? Bacta, of zoiets. Ik zou dan 7 dagen lang een dopje van dat spul in mijn aquarium moeten doen, en dan zou in de filter een kweek van goede bacterien zijn ontstaan die dat het aquarium rondpompt. Die goede bacterien zouden de slechte bacterien op moeten heffen, zodat het probleem op 'natuurlijke'wijze opgelost wordt, dus zonder toevoeging van een medicijn.
Maar dan blijft nog de vraag of het probleem veroorzaakt wordt door een bacterie en niet door bijvoorbeeld inteelt.
Ik ben inderdaad naar Barendrecht geweest, en de jongen die mij geholpen heeft, zei dat zij geen esha 2000 verkochten, alleen een ander middel, wat 20 euro kostte, maar hoe dat heet weet ik echt niet. Hij raadde het ook niet aan.
Ik ben ook benieuwd hoe het met de gupjes gaat bij die ander.
Wat ze me verkocht hebben? Bacta, of zoiets. Ik zou dan 7 dagen lang een dopje van dat spul in mijn aquarium moeten doen, en dan zou in de filter een kweek van goede bacterien zijn ontstaan die dat het aquarium rondpompt. Die goede bacterien zouden de slechte bacterien op moeten heffen, zodat het probleem op 'natuurlijke'wijze opgelost wordt, dus zonder toevoeging van een medicijn.
Maar dan blijft nog de vraag of het probleem veroorzaakt wordt door een bacterie en niet door bijvoorbeeld inteelt.
Ik ben inderdaad naar Barendrecht geweest, en de jongen die mij geholpen heeft, zei dat zij geen esha 2000 verkochten, alleen een ander middel, wat 20 euro kostte, maar hoe dat heet weet ik echt niet. Hij raadde het ook niet aan.
Ik ben ook benieuwd hoe het met de gupjes gaat bij die ander.
Dus ze hebben je iets gegeven om je bacterie cultuur beter op gang te helpen, kan op zich nooit kwaad.
Een goed opgestarte filter pak inderdaad nitriet aan, vandaar zijn keuze waarschijnlijk voor zoiets.
En als je het af kan zonder medicatie, altijd beter.
Als er hier een nieuwe bak opgestart wordt, dan gebruik ik zelf altijd Nitrivec van Sera.
Ik weet zeker dat ik daar weleens Esha 2000 heb gekocht, staat trouwens zo wie zo op hun site.
Misschien tijdelijk uitverkocht.
Een goed opgestarte filter pak inderdaad nitriet aan, vandaar zijn keuze waarschijnlijk voor zoiets.
En als je het af kan zonder medicatie, altijd beter.
Als er hier een nieuwe bak opgestart wordt, dan gebruik ik zelf altijd Nitrivec van Sera.
Ik weet zeker dat ik daar weleens Esha 2000 heb gekocht, staat trouwens zo wie zo op hun site.
Misschien tijdelijk uitverkocht.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
mayan
Onderwerp auteur
Dat is in ieder geval iets om te onthouden als ik opnieuw ga beginnen.Ik heb zoiets nooit geweten. Ik heb er te gemakkelijk over gedacht, gedacht dat het allemaal vanzelf wel ging.
In het begin maken we allemaal weleens een fout en daar leren we weer van.
En van fouten leren ook andere weer als ze de fouten lezen.
En van fouten leren ook andere weer als ze de fouten lezen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie