coridoras niet meer te zien
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

coridoras niet meer te zien
Hallo allemaal,
Ik heb een discusbak,en als bijvis 18 roodkopzalmpjes , 8 coridoras en 5 japonicas. In het begin was het leuk om te zien,ze trokken met z'n allen al snuffelend door de bak. Maar met de tijd heb ik er steeds meer planten bijgedaan, en tegenwoordig zie ik ze nog maar zelden. Ik heb al geprobeerd ze te lokken door voeder tabletjes te geven, maar zonder resultaat.
Is er een manier om ze uit de planten te lokken?
Ik heb een discusbak,en als bijvis 18 roodkopzalmpjes , 8 coridoras en 5 japonicas. In het begin was het leuk om te zien,ze trokken met z'n allen al snuffelend door de bak. Maar met de tijd heb ik er steeds meer planten bijgedaan, en tegenwoordig zie ik ze nog maar zelden. Ik heb al geprobeerd ze te lokken door voeder tabletjes te geven, maar zonder resultaat.
Is er een manier om ze uit de planten te lokken?
Re: coridoras niet meer te zien
Normaliter zijn corydorassen niet schuchter ofzo, hier zie ik ze altijd wel rondzwemmen zeker als er wat te eten valt.
Welke heb je eigenlijk?
Welke heb je eigenlijk?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

Volgens mij de Corydoras delphax.
Ze leven nog wel?
Is een soort die liever niet dezelfde temperatuur wilt hebben als een discus, max. 24 graden.
Is een soort die liever niet dezelfde temperatuur wilt hebben als een discus, max. 24 graden.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

Ja als ik goed kijk kan ik er af en toe wel een paar zien tussen de planten. Maar ik ben niet helemaal zeker wat de soort betreft. Ze hebben een schuine zwarte streep over hun lichaam, en hun kop.
Is het niet deze:
http://www.aquafora.nl/kb.php?mode=deta ... 30&start=0
Die heb ik zelf ook en die doen het goed bij de discussen.
http://www.aquafora.nl/kb.php?mode=deta ... 30&start=0
Die heb ik zelf ook en die doen het goed bij de discussen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

Nee, ze hebben een zwarte rugvin en een zwarte streep over hun kop, ogen.Ik heb nog eens goed gekeken,en ze leven allemaal nog. Ze zitten toch in een groepje tussen de planten te snuffelen. Volgens mij komen ze nachts wel tevoorschijn. Dit kan ik aan de bodem zien,die zit morgens dan helemaal vol snuffelsporen.
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

Volgens mij zijn het deze,

deze kan wel wat hogere temperaturen hebben, lees ik, maar max. 28*C
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Oke, die kunnen wel wat hebben volgens mij.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

Dan ligt het aan de temp. denk ik. Want ik heb de temp. opgeschroefd van 28, naar 29.5 ongeveer, want in het begin waren ze wel allemaal te zien. Was net zo'n leuk gezicht.
Zou kunnen, maar mijn ervaring met corydorassen is dat wanneer ze het te warm vinden, ze wat hoger in de bak gaan zitten, op bv een stuk hout.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik had 6 Corydoras adolfoi, 1 is meteen in het begin al gaan hemelen, nu heb ik er nog inzitten, die waren altijd super actief.
De laatste 2 maanden zie je ze bijna niet meer, het valt mij wel op dat dat pas is gebeurd nadat de roodkopzalmpjes erbij zijn gekomen, weet iemand of dit er eventueel mee te maken heeft?
Of zou het helpen als ik nog een aantal Corydoras erbij ze, misschien lokken de nieuwe ze dan uit het groen....
De laatste 2 maanden zie je ze bijna niet meer, het valt mij wel op dat dat pas is gebeurd nadat de roodkopzalmpjes erbij zijn gekomen, weet iemand of dit er eventueel mee te maken heeft?
Of zou het helpen als ik nog een aantal Corydoras erbij ze, misschien lokken de nieuwe ze dan uit het groen....
Juwel trigon 350
Als je de ruimte heb, kun je er altijd wel weer een paar bij doen, 5 is niet echt een groot schooltje.
Maar waarom ze niet echt te voorschijn komen... denk niet dat het door je roodkopjes komt.
Als ze een ziekte oid hadden meegenomen, dan hadden ze zich niet alleen verstopt.
Denk dat het gedrag bij het soort hoort.
Ik hier in elk bak wel een corydoras soort zitten en bv de Melanistius zie ik alleen maar als de bak aan schoonmaken ben.
In een andere bak heb ik Arcuatus zitten en die zitten vaak voor het glas.
Maar waarom ze niet echt te voorschijn komen... denk niet dat het door je roodkopjes komt.
Als ze een ziekte oid hadden meegenomen, dan hadden ze zich niet alleen verstopt.
Denk dat het gedrag bij het soort hoort.
Ik hier in elk bak wel een corydoras soort zitten en bv de Melanistius zie ik alleen maar als de bak aan schoonmaken ben.
In een andere bak heb ik Arcuatus zitten en die zitten vaak voor het glas.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Mijn ervaring ermee is dat ze zich makkelijker laten zien als ze met een groter aantal zijn. Het moet dan wel de zelfde soort zijn.