Ik heb nu ongeveer een maand een rio 180 draaien. Waterwaardes zijn bij mijn weten prima in orde. Echter lijkt het me een mooie toevoeging om dus een bio co2 systeem te gaan gebruiken, ik vind het leuk om zo'n dingen uit te zoeken, dus ik dacht: waarom niet!
Ik ben me er al een tijdje in aant verdiepen, echter zijn een aantal dingen mij nog niet duidelijk. Ik heb een SIMPEL tekeningetje gemaakt van hoe ik denk dat het werkt, daarbij heb ik nog wat vragen, dus ik stel ze hier maar gewoon!
Ok, de SIMPELE tekening:

In de 1e spa fles(1,5l) komt dus een mengsel van wat gist, suiker en water. Dit gaat aan het gisten, er word co2 opgebouwd, en door de druk verplaatst er zich co2 naar de 2e fles.
De 2e fles(0,5 l) is gevuld met water, ter bescherming van het aquarium. Stroomt hier de co2 gewoon door naar het aquarium?
Wat vragen:
1.Moet ik dat flesje helemaal vullen, of voor 75%, of voor 50%?
2. Kan ik dan zo'n diffusor zelf maken, of waar kan ik ze kopen?
3. hoe bevestig ik die diffusor aan het slangetje?
4. hoe bevestig ik die slangetjes aan de doppen van de flessen?
5. Ik heb een rio 180 bak, netto inhoud is ongeveer 150-160 liter. Hoe groot moeten mijn flessen co2 zijn, voor voldoende co2 in de bak te krijgen?
6. Hoelang kan ik ongeveer met zo'n fles co2 doen?
7. ik heb hier:
http://members.lycos.nl/brieneoord/aqua ... ecept.html
een aantal bio co2 recepten gevonden. Wat is nou echt een goed recept?
8. Wat is nou de handigste manier om dit proces snachts te verminderen/stoppen? dmv een kraantje of iets dergelijks?
9. Verder las ik dat zon systeem op kamertemp (ong 23 graden) moet draaien, wat als het kouder word?(mijn slaapkamerraam staat snachts bijvoorbeeld open) stopt het proces dan, en start het hierna weer?
Graag hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen, want dit gedeelte is mij nog niet duidelijk!
Groetjes!