Eheim 2213 doe niet wat hij moet doen?
-
peerke
Onderwerp auteur - 0-200

Eheim 2213 doe niet wat hij moet doen?
Ik heb een Eheim 2213 pomp maar hij zuigt geen water aan en maakt kabaal wat kan dat zijn iemand een idee?
Alvast bedankt peter
Alvast bedankt peter
Tuut Tuut Vrachtwagenchauffeur
Re: Eheim 2213 doe niet wat hij moet doen?
misschien dat je hem even op gang moet helpen door hem even aan te zuigen. Ik heb wel geen eheim, maar ik denk dat voor alle filters wel geldt.
275x65x60
En daarna een beetje schudden of een beetje kantelen om de lucht eruit te laten lopen, dan loopt hij lekker stil ook.
Klinkt inderdaad als lucht in het filter. En dan helpt schudden of kantelen, zoals kevin zegt, vaak goed.
Wat ik altijd doe is het filter aanzuigen door aan de slang aan de drukzijde te zuigen. Vervolgens laat je de pot helemaal vol lopen tot het water er (bijna) uit stroomt, dan sluit je de slang aan en zet je het filter aan.
Wat ik altijd doe is het filter aanzuigen door aan de slang aan de drukzijde te zuigen. Vervolgens laat je de pot helemaal vol lopen tot het water er (bijna) uit stroomt, dan sluit je de slang aan en zet je het filter aan.
-
peerke
Onderwerp auteur - 0-200

oke badankt ben nu bezig loopt rustig zit vol water maar pompt nog niet terug in aquarium dus andere probleem.
gr peter
gr peter
heeft ie eerder wel goed gedraaid of is het een nieuw filter?
Kan zijn dat er nog ergens lucht in een slang zit en de filter net wat te laag staat of de slangen te lang zijn?
Kan zijn dat er nog ergens lucht in een slang zit en de filter net wat te laag staat of de slangen te lang zijn?
Kan ook zijn dat het asje gebroken is, zeker als die veel kabaal maakt.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Hoor je hem uberhuabt wel draaien als je de stekker erin doet nadat de filter helemaal vol gelopen is.
-
peerke
Onderwerp auteur - 0-200

Sorry voor het laat reageren op jullie antwoorden maar ik werdt opgeroepen om te komen werken en ben nu pas weer begonnen aan me aquarium de pomp heeft een nacht met veel kabaal staan draaien en nu draait hij als een zonnetje.
Maar in ieder geval bedankt voor het mee denken.
Groetjes peter
Maar in ieder geval bedankt voor het mee denken.
Groetjes peter
-
pepijnmathijssen
- 0-200

ik heb dezelfde pomp.
-
Silvia
Hier zitten we er een kwartier mee te knoeien voordat hij een beetje stil is.
Zouden jullie kunnen omschrijven hoe jullie de pomp afsluiten schoonmaken en weer aansluiten.
Denk dat ik daar enorm mee geholpen zou zijn.
Alvast bedankt.
Zouden jullie kunnen omschrijven hoe jullie de pomp afsluiten schoonmaken en weer aansluiten.
Denk dat ik daar enorm mee geholpen zou zijn.
Alvast bedankt.
Mmmmm, ik heb de 2224 maar ik doe niks anders als de stekker eruit, dan de slangen dicht met de kranen, dan naar de keuken en de deksel eraf, schoonmaken of wat er ook moet gebeuren, beetje water in de pot gooien en als ik dan de kap er weer op doen stroomt het water wat er niet inpast zeg maar er gewoon langs en dan klik de het deksel weer vast.
Terug naar het aqua, slangen er weer op, kranen open, stekker erin weer in dan heb ik een paar seconden wat "geknetter" van een beetje lucht en dan weer geruisloos.
Terug naar het aqua, slangen er weer op, kranen open, stekker erin weer in dan heb ik een paar seconden wat "geknetter" van een beetje lucht en dan weer geruisloos.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-
Silvia
Mazzelaar
Zo deed ik het ook. Zelf nog water erbij gieten door het uitvoerkraantje maar helaas dat hielp niet.
Manlief ermee aan de gang (al vloekend
) hij is nou redelijk stil maar pfff wat een ellende als er nog lucht in zit. 
Zo deed ik het ook. Zelf nog water erbij gieten door het uitvoerkraantje maar helaas dat hielp niet.
Manlief ermee aan de gang (al vloekend
hahahaha, was een aanbieding 
Vloeken heb ik ook zeker gedaan toen hij nieuw was, geruisloos, muiststil, ik moet mijn oor erop houden om te horen of hij loopt........dit waren reviews bij de pomp die ik las hahaha, meteen besteld maar ik hoef mijn oor er echt niet bij te houden om te horen of hij aanstaat hoor
hij is wel stil hoor maar inderdaad als er nog lucht inzit maakt dat ding een takkeherrie.
Vloeken heb ik ook zeker gedaan toen hij nieuw was, geruisloos, muiststil, ik moet mijn oor erop houden om te horen of hij loopt........dit waren reviews bij de pomp die ik las hahaha, meteen besteld maar ik hoef mijn oor er echt niet bij te houden om te horen of hij aanstaat hoor
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
En dan een zachtjes de pomp op en neer schudden en dan is de lucht er meestal wel uit, althans bij mijn 2224.
Die hoor ik eigenlijk niet, tenzij de kids op bed liggen en de TV uit staat haha.
Die hoor ik eigenlijk niet, tenzij de kids op bed liggen en de TV uit staat haha.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie