Cichliden vangen

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Gast

Cichliden vangen

Bericht door Gast »

Hallo
Hoe doen jullie dat als je vissen zoals cichliden moet vangen.
De zebra cichliden van mij gaan al weg bij het zien van de vangnet.(ze zullen dit wel vaker meegemaakt hebben denk ik dan)
Moet ik nu mijn hele aquarium leeg maken om ze te vangen of zijn er misschien nog mensen met andere ideeen.

Wil ze graag horen.

Alvast bedankt
Groetjes
Klaas

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Cichliden vangen

Bericht door Kees »

Ik weet niet of ze echt veel schuilplaatsen hebben, maar wat ik hier zelf doe:
1/2 water eruit, bak onderverdelen in 2 stukken dmv een stuk plastic oid, 1 grote schepnet strategisch neerzetten en dan met een wat kleiner netje de vis richting het andere net sturen.
En geduld hebben, ik zet eerst het plastic en het netje dus neer en ga dan een bakkie doen met een peuk, kunnen ze een beetje wennen aan de "nieuwe" attributen :D.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

bordeauxdog
200-400
200-400

Bericht door bordeauxdog »

rustig met het net bewegen.
kan misschien aan mij liggen maar een groen gekleurd visnet werkt beter als een wit of ander gekleurd net
Iff there are no dogs in heaven then I'm not going!!!!!!!!!!!!!!!

Bordeauxdog rules!!!

Patrick

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Met malawi's zul je al snel je stenen ook uit je bak moeten halen ben ik bang. De bak splisten zoals kees zegt en de vis de kant opjagen waar de minste stenen zijn, water eruit, stenen eruit en dan is de vis vaak zo gevangen. Ik heb het ook op tig andere manieren geprobeerd maar het kwam toch meestal uit op het leeg halen van het aquarium. Minder stress voor de vissen ook.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand